• 2011-01-13, 10:38
  • 0

Igår var jag så trött, trodde jag skulle gå av på mitten av trötthet. Jag kände mig nästan sjuk… gick ner och solade tidigt på morgonen för att få lite energi och ljus men tyckte inget hjälpte. Natten innan sov jag 8 (!) timmar och var ändå klubbad. Heller inget ovanligt men jag ska vara lite dramatisk och analysera hela tiden och fattade inte varför min kropp var som en zoombie hela dan.

MEN…. vila är också viktigt när man tränar. Kroppen måste återhämta sig och ladda nya batterier, jag är så klok mot alla andra och vet ju hur det fungerar men när det kommer till mig själv så står jag som ett frågetecken. Så, igår efter jobbet blev det ingen träning utan var bara hemma, vilade och åt en god middag. Chicken thai fick det bli! Mums så gott det var. Vdi 22 gick jag och la mig, så skönt och det märks att kroppen kräver mer sömn när man tränar mycket.

Idag har jag vaknat utvilad, piggare och kroppen har fått vilat. Idag blir det jobb och simning på schemat,  bra att variera träningen och simma är en ganska avkopplande träning men ändå bra för alla muskler.

Kyckling, chili, vitlök- mycket gott med massa grönsaker till.

Flera har frågat om min proteindrink och undrar om man inte ska blanda i något mer än de jag skrev om häromdan. Jag fick då se att förra veckans inlägg där jag just skrev om hur man kan variera var borta! Amelia hade tekniska problem och två dagars inlägg försvann. SYND! Men iaf,,, det klart att man kan variera. Jag tar ibland i blåbär, eller kanske lite äpple. Typ vad som finns hemma! Jag kan också byta ut mjölken, vattnet mot youghurt så den blir lite matigare. Men jag har inte så ont av om drinken blir tråkig… jag tar den bara rätt upp och ner men det beror på hur mätt jag vill bli! Jag ska skriva mer om mina tips, någon rolig läsare tyckte jag var skyldig det eftersom jag har lagt ut så mycket bakverk haha! Det var kul!

proteinpulver, youghurt, blåbär, psylliumfröskal, linfröolja. NYTTIGT! Och gott.

Enligt de flesta önskemål om vilka ämnen jag ska skriva om kommer ofta just vikt, träning och hälsa upp. Jag är ingen guru inom det området men tror jag iaf kan bidra med min motivation och lite tips iaf! Det blir ju roligare om man gör det tilsammans. Sen är det också den hel del som frågar om panikångest, depression. Jag skriver gärna om det också framöver om ni vill.

KRAM på er- kämpa på! :-)

Relaterade inlägg

Vilken vinterdag! Idag tog jag mina längdskidor och åkte upp till skidstadion på Billingehus. Vi har jättefina spår och det är öppet. Jag och 95% män som garanterat tränade inför Vasaloppet. Varför…

  Vi sitter och tittar på Ensam mamma söker och som alltid snurrar mina minnen i huvudet. Tittar ni? Inte blir det bättre när Lisa-Marie plötsligt säger: – Mamma, kommer du ihåg…