Fastare rumpa på 100 dagar

Jag har idag antagit utmaningen, 100 squats om dagen i hundra dagar. Vår gemensamma vän Johan har varit här och hälsat på idag och vi satt och pratade om träning. Efter 35 händer det en del och rumpan åker bara längre och längre ner. :) Visst vill vi ha en fastare och vältränad rumpa?! Fördelen med att ha en stark rumpa är inte bara att den är snygg- är musklerna inte i form så lyfter ryggens muskler onödigt mycket och kan ge dig smärtor. Hållningen blir bättre och ju mer uthålliga musklerna  är, desto mindre trötta blir de. Detta gäller även dig.

Johan är otroligt duktig när det gäller kost och träning och idag har jag antagit världens roligaste utmaning, är ni med ni också?

Utmaningen går ut på att man ska göra 100 squats om dagen i hundra dagar! Du väljer själv tempo och om du vill göra 5 åt gången eller 30 och alltså dela upp det-Det viktiga är att du gör 100 varje dag. Och enkelt hemma i vardagsrummet.

Ju mer du tränar desto mer kommer du att klara av, detta är en grym träning tycker jag för man vill hela tiden förbättra och tänk vilka resultat vi kommer få se om 100 dagar. Ni kommer garanterat att få se stor skillnad både i uthållighet och en fastare rumpa.

Jag har precis kört 100 stycken och delade upp det i några omgångar, jag hade högt tempo och var genomsvettig efteråt. Jobbigt men fantastiskt roligt! Mitt mål är 100 stycken med hopp i ett sträck, Johan säger jag ska klara det och jag känner skräck haha men det SKA gå. Han skulle filma och se till att lägga upp här inne sa han 😉

Klicka på länken längst ner, där ser ni exakt hur man ska göra squats. Man ska ner djupt, fötterna ska stå axelbrett och vinkla fötterna något utåt. Jag går ner lite saktare så känns det  lite mer och upp lite fortare. Tänk på att inte lyfta hälarna.

Johan har inga träningskläder men visar hur djupt ner man ska-Han berättar mycket för mig och Janne om kost och träning- jag förmedlar gärna till er om ni vill hänga med oss!

Upp och ner …. upp och neeeeeer…..

… det är roligt att träna. =)

Johan är snäll som vill hjälpa till, han tog även fram en film till er så ni gör rätt. Den hittar ni HÄR.  Är ni med mig på utmaningen? Alla kan vara med, ni kör i ert tempo men glöm inte 100 om dagen varje dag i hundra dagar. Johan säger att vi kommer få fantastiska resultat! Det gillar vi, eller hur? Vi kommer märka hur bättre och starkare vi blir varje dag… För varje dag vill man känna att det gå bättre och bättre. Vi kommer klara fler i ett sträck för varje dag som går.

Är man bortrest kan man göra det ändå, missar man en dag får man börja från noll. Detta gäller även om man blir sjuk.

Jag har även lagt in detta på instagram precis och det vore roligt om även ni gjorde det så går jag in och gillar era bilder ni taggat på era squats! Varje vecka kommer jag sedan att lägga upp flera bilder från era hashtags här på bloggen så får vi alla ta del av dom? Det vore väl kul? Allt blir roligare om vi gör det tillsammans.

Hashtagga #squats100dagartoftby så hittar jag era squats på insta! Ni behöver inte tagga varje dag… men när ni känner för det och vill, skriv gärna hur det går!

Nu kör vi!

För er som redan kört detta, öka och lägg till hopp på varje squats hälsar Johan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LOADING..