• 2019-01-02, 12:00
  • 18

Är ni många som känner att det har blivit lite för mycket julmat och julgodis under helgerna och känner att det är dags att ta tag i träningen? Såhär kommer du igång lättast och snabbast!

Om du kommer igång att träna regelbundet vinner du många fördelar som kommer hjälpa dig att både gå ner i vikt och få bättre kondition och få en bättre hälsa. Att träna regelbundet är ren och skär medicin.

Vill ni ha ett register här på bloggen även om träning? Som alla mina recept? Så du enkelt kan hitta allt inom träning i bokstavsordning.

Nytt år är en nystart för många. Men vänd inte upp och ner på hela livet och gå ut för hårt, det kommer inte hålla för du tröttnar lätt, kanske blir skadad eller blir uppgiven om du inte får snabba resultat.

Hitta något du tycker om, dra med en kompis eller partner. Köp inte dyra gymkort och lägg kortet i lådan, ut och spring och lyft vikter hemma istället i början. 

Var det länge sedan du tränade alls och det tar emot, börja med promenader som du kan göra längre och längre. Det viktigaste är att du rör dig alls och börjar året med nya, goda vanor.

Är du i min ålder, 40+, så rekommenderar man att träna mycket styrketräning och kondition. Jag märker att jag har haft svårare att hålla vikten det sista halvåret och har därför tagit fram dessa motivationsbilder för att jag ska ha ett mål.

Om tre månader ska jag vara i samma form igen!

Tips på grymma magövningar jag visar hittar ni HÄR! Enkla att köra hemma. Här hittar du ett inlägg om löpning. 

Förbränning och PW före frukost hittar du HÄR.  Pepp för att komma igång hittar du HÄR. 

 

  • 2017-04-27, 22:28
  • 14

Gillar ni klassisk Bodypump? Jag älskar det och försöker köra flera pump i veckan ihop med löpning, spinning och en del gym. I morse gick jag och Lucy ca fem km uppför berget, det är en bra start att kunna komma ut och gå eller springa varje dag. Efter jag hade influensan i februari tappade jag min kondition helt och hade svårt för att komma igång igen. Så jobbigt!

Hur är er kondis? Känner ni er i form eller vill ni förändra något?

Hur kul är det att få hög puls efter några trappsteg? Blodsmak i munnen efter sprungit 500 m? Men det tog knappt två veckor, sedan var jag igång igen. Jag hatar att känna mig usel i form. Vill känna mig stark och orka springa, därför jag vill peppa er att komma igång eller öka tempot. Ni kommer älska känslan när ni flyger fram.

Vill ni få bättre kondition? Gå gärna i backar, öka tempot, testa jogga. Kör gärna raska powerwalk men öka för varje gång, kör intervaller tex mellan lyktstolpar. Men framförallt backar där du trycker på lite, det kommer ge dig massor.

Idag har jag suttit hemma vid datorn och jobbat och fått undan en hel del. Så skönt! Men sedan körde vi ett hårt bodypump-pass.

Är så glad över träningsveckan på Gran Canaria för kroppen har verkligen kommit igång ordentligt. Vilken kick! Därför träningsresor är bra, du bygger upp väldigt mycket när du rör på dig så mycket som man gör under den veckan, sedan är det bara att fortsätta hemma.

Nu taggar vi äntligen fredag!

  • 2015-05-22, 16:35
  • 5

Smoothie går inte tröttna på. Frukost, mellanmål? Magen mår prima av smoothie. Man kan dessutom göra det av stort sett allt, ta vad som finns hemma typ. Idag gjorde jag en vansinnigt god rackare som passar in till både helg och sol. En hubbabubbarosa drink som smakar mojito. O.MY.GOD.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Krämig som glass och smakar himmelskt. Nu vet jag att Janne ler lite när han läser detta för han tycker att jag alltid säger, DETTA MÅÅÅÅSTE du testa. Det var det godaste eller bästaaaaa ever! Haha! Kan det bli bättre då svarar han.

Yes! Denna var faktiskt det.

Enkelt.

Äpple Kullamust (Helt utan socker)

Frysta jordgubbar

Lite kokosolja

Lite proteinpulver vanilj (mättar bra och ger lite krämigare)

Färsk mynta

Mixa allt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Testa! Smakar som en sommardrink.

Fått mycket gjort idag, suttit och fått undan massa mail, möten, papper mm. Fredagar har jag lagt tid enbart åt dator, mitt hem mm mm. Skönt att jobba hemma och inte behöva iväg. Dagens träning blev Bodypump. Jessica körde fullständigt skiten ur oss idag! Grym musik, tuffa övningar och mycket energi.

IMG_1487.JPG

Hua vilket pass. Mina ben viker sig nästan..

Lika trötta och svettiga som vi ser ut. Jessica är en utav dom bästa instruktörerna tycker jag. Det var hennes ord jag hörde i huvudet dom sista tuffa km när jag körde Göteborgsgirot. När vi närmade oss 7 mil och skulle uppför en hemsk backe tänkte jag bara på vad hon alltid ropar på passen-  Tänk inte nu, bara kör!! Det kommer man väldigt långt med och den energin och peppningen hon ger hjälpte mig även genom loppet.

Häftigt vad man kommer långt med tankens kraft.

Har även packat upp en del från MMsports, har en del träningsgrejer här hemma ifall jag inte kommer men beställde fler hantlar. Jag går dock gärna till gymmet för jag trivs och tycker det ger mig mer. Men hemmaträning är riktigt bra om man inte kan åka iväg. Beställde även jordnötssmöret, oj oj så gott. D-vitamin, Magnesium och Holistic proteinpulver. HÄR hittar ni allt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Nu kom L-M hem, vi ska greja här och jag ska även förbereda lite inför alla kalas i morgon. Mycket roliga saker som ska fixas. ;) Sedan blir det middag med min stora tjej på tu man hand. Fröken har beställt Oxfile, tänk om det kunde bli lite varmare så vi kunde grilla.

Vad gör ni i kväll? Hoppas ni får en rolig helg! Glöm inte testa rosa drinken nu och säg vad nu tycker.

Kram!

2015-05-22 Hälsa , , ,