• 2018-04-10, 14:25
  • 7

Vi har precis vaknat till en ny dag här i Florida, klockan är strax efter 8 och idag ska vi ta bilen för en utflykt. Fått så mycket tips av både er läsare men också folk som bor är nere, amerikaner är öppna och hjälpsamma.

Här träffade vi ett underbart par på bechbaren Salty Crab när vi tog en lunch igår.

Vi hade en heldag på stranden och avslutade med solnedgången, ska visa bilder i nästa inlägg. Solnedgångarna här är overkligt vackra.

Åt en enkel med god hamburgare på SOB (tror jag det heter) och en Margaritas som var riktigt god.

Restaurangerna här på Fort Myers Beach stänger alltid tidigt, det visste vi inte första kvällen, haha så då blev det en mindre rolig middag på ett hak som hade snabbmat men tacos. Vi är vana vid att gå ut att äta sent, vi är gärna länge på stranden och sedan softar ett par timmar på balkongen och lite jobb.

Så efter 21 går vi gärna ut, men här hittar du knappt någon restaurang den tiden. Så nu nämner jag det här så vet ni. Raka motsatsen mot Miami beach alltså.

Måste visa så söta bilder!

Lucy är hos sina kompisar som är från samma uppfödare och en liten filmstjärna för Chanel var med i filmen Pojken med guldbyxorna, har ni sett den? Det roliga är att jag minns när de stängde av hela gatan utanför där Janne bor, sedan satt det skyltar överallt att de spelade in just den filmen där.

Har ni sett så söt? Det är vår älskling! Jag smäller av så söt. Känns så skönt att hon är hos dem när vi är borta, viktigt med rätt hundvakter så hunden trivs och Lucy kan inte ha det bättre.

Nu längtar vi efter henne!

Lucy älskar att ställa upp som modell, så fort kameran kommer fram lägger hon huvudet på sne och tittar rakt in i kameran. Haha

Helen är underbara med hundarna, ni måste följa deras konto som heter chanel_chloe på instagram, så fina bilder så jag blir alldeles varm i hjärtat.

2018-04-10 Johanna Toftby, Resor ,
  • 2018-04-05, 14:51
  • 30

Vad kul att ni kommer med feedback och gillar den nya designen här inne i mitt nya hem. Älskar att ni alltid skriver så mycket kommentarer, det är ju ni som gör bloggen levande. Tack!

Nu är vi framme i Key West! Vi kom hit igår kväll och hade en mysig kväll på Duval street, jag är redan kär i Key West. Vilket litet paradis. Janne har varit här många gånger så han vet fina ställen vi ska besöka så nu är det hans tur att vara reseguide.

Jag har fått mycket frågor om mina kläder jag har med på resan, det är kul att kryssa i Karibien för man har en del uppklätt på kvällarna. Det gillar jag!

Den röda vackra klänningen längst upp HÄR. Så fin, jag hade den nerdragen på axlarna, på bilden på hemsidan är den annorlunda men man kan ha den så också. Fick mycket komplimanger för den på båten.

Jag och mina älskade tjejer. Vilka minnen vi har med oss tillsammans från resan.

Och en rolig bild på mig och darling. Kolla hans snygga skjorta med ankare som passade perfekt till kryssningen.

Mer tips, den här är söt med pasteller. Rosamönstrade HÄR.

Bjuder på en halvgalen bild när Janne fotade mig i smyg. En bloggare i sitt esse.

Blommiga klänningen HÄR.Jag har ett linne med spets under, den är alltså inte med klänningen.

Bra pris på en snygg klänning til studenten eller andra fester i vår. Boots från Acne, har svårt för när det blir för gulligt och vill gärna bryta av med boots eller en tuffare sko till men alla har sin stil. Väska, Valentino.

Vit spetstunika, längre i bak. HÄR. Så snygg till shorts i vår och sommar. I fram är det tyg under vid BHn. Älskar vitt.

Mina vita korta blus har många frågat efter, den finns HÄR söt till jeans eller mina favoritshorts.

De har jag varje sommar men uppdaterar med nya så fort de kommer in igen. Har tre par och de har rest runt hela världen snart. HÄR.

Dessa ska ni ha i sommar, ni kommer älska dem.

Nu har vi suttit och jobbat ett par timmar vid vår lilla pool utanför vårt rum. Bor i ett supermysigt Bed and Breakfast som jag ska tipsa er om sen. Som i en film, alla hus är så små och söta här.

Klockan snart 11 här, jag ska packa strandväskan för nu väntar stranden. Vi hörs snart igen, följ mig gärna på instagram/stories för mer film.

• 2018-03-25, 17:37
  • 58

Det känns konstigt att vara här i solen när det är sorgset och mörkt i hjärtat. I går seglade vi ut från Fort Lauderdale mot Karibbien men det var en tung dag.

Det var det svåraste besked jag någonsin fått ge er. Jag kan fortfarande inte förstå att Annica inte finns hos oss längre.

Igår grät jag hela dagen, läser era hälsningar här på bloggen, instagram, facebook, alla mail och sms från vänner. Det värmer att läsa era vackra hyllningar men jag gråter ännu mer. Annica har påverkat tusentals, att aldrig ge upp, att alltid leva i nuet. Hon har betytt så mycket för så många och hon har gjort skillnad. Hennes historia har inte lämnat någon oberörd.

Nu går alla mina tankar och kärlek till hennes familj. Jag har lovat Annica att fortsätta leva i nuet och vi kommer alltid att minnas henne i våra hjärtan.

Jag vet att hon ville jag skulle ha en fin resa, det var det sista hon sa när vi kramades sista gången. Även om det är svårt just nu försöker jag njuta av vår resa, det vet jag Annica ville.

Idag är vi ute till havs någonstans på det karibiska havet, men först några bilder från Miami de sista dagarna innan vi gick ombord igår. Klockan är 11.30 här hos oss nu och vi ska snart gå ner och köra ett gympass, kryssningsfartyget är enormt stort och häftigt. Vi reset med Royal Caribbien.

Vi tog förstås en turistbuss som vi alltid gör någon gång på resor, men den här var inte värd sitt pris. Vi har hyrt bil och kommer åka runt mycket när vi kommer tillbaka från kryssningen men jag tycker det är lite kul att sitta på taket på en turistbuss och åka runt. Men snacka om att det gick fort över bron över till Miami, de var nästan komiskt. Ingen såg något för han körde som en galning. Alla fick sitta med huvudet ner i knät, haha.

Men det var ändå en rolig upplevelse som vi har skrattat mycket åt.

En tarpoon och en pelican nedanför där vi satt.

Nästa inlägg kommer bilder från kryssning dag ett.

Stor kram och kärlek från mig

• 2018-03-21, 23:52
  • 8

Innehåller annonslänkar till Ellos

(Uppe i luften efter 9 timmar från Frankfurt, köpte nät så jag kunde jobba en stund.)

Sitter på planet och skriver, har bara två timmar kvar och har rest över 15 timmar sedan vi åkte hemifrån. Men det går hur bra som helst. Vi åker med Lufthansas A 380 som är deras största plan. (Jag tror det) Och vilket monsterplan!

Janne åker alltid med Lufthansa när han flyger till USA och tycker att det är det bästa. Det är som en lite stad och det finns allt. Älskar flyga långresor när det inte är kaos och trångt, då är inte 12 timmar svårt att slå ihjäl.

Jag har suttit i många timmar på flyget och skrivit på boken, två kapitel blev det som jag känner mig nöjd med. Så kul att skriva!

Packade hela dagen igår, jag gör även ett jobb för Royal Caribbien så det är mer grejer som måste med än vanligt.

Hur packar ni? Jag är som en yr höna men har blivit bättre. Måste lägga upp allt på sängen först så jag har översikt. Men usch vad stressad jag är varje gång, ändå reser jag ofta.

Packade ner några nya klänningar, den korallfärgade Odd Molly HÄR,  (Söt sommarklänning) den vita med spets är också Odd Molly HÄR.Fin till studenten.

Och dessa har jag rest i hela dan. Så sköna! HÄR.

Ni är så fina som tänker på vår Annica, usch det är jobbigt att hon är så dålig. Det enda jag tänker på. Jag var faktiskt ute hos dem i går för att krama om henne innan vi åkte. Var bara tvungen och är tacksam att jag kunde komma dit en kort sväng.

Jag har talat om för Annica hur mycket ni tänker på henne, hur mycket hon gjort för så många medmänniskor. Att hon har gjort avtryck hos så många och inspirerat tusentals att orka kämpa. Att leva i nuet, att aldrig ge aldrig upp.

Ingenting materiellt betyder någon när man är så dålig men jag ville ändå ha med rosa blommor jag vet att hon tycker om och påskägg till deras fina killar.

Camojackan verkar slut? HÄR.

Uppdatering: Framme i Miami! Nu är klockan 18 här hos oss och vi har precis checkat in på hotellet, måste försöka hålla ögonen öppna ett par timmar till, vi har fem timmar efter er, sex timmar på sommartid så blogginläggen kommer komma lite knasiga tider men då vet ni varför.

Puss och kram från Miami

Lägger ut bilder sen, men nu måste vi ut!

2018-03-21 Resor ,
  • 2018-02-01, 21:45
  • 48

Innehåller reklam för Royal Caribbean

Hoppas ni har det fint! Snacka om snökaos, helt otroligt hur mycket snö det kan komma. Jag är en vintermänniska så för mig gör det inget, tycker det är skönt när det är ljusare av snön, men slasket gör mig galen. Lucy vill inte gå en meter, hon vägrar. Ställer sig på bakbenen och tittar på mig som jag är dum i huvet. Jag tänker att hon ändå måste ha motion men så tänker inte hon.

Så det blir korta rundor de här dagarna, en praktisk hund för er som inte gillar motion. Haha. Tur det finns gym som jag går in på varje dag när vädret är slask och glashalt på vägarna.

Men om exakt sex veckor slipper vi slasket och är på väg mot en fantastisk resa! Minns inte om jag berättat för er? Jag gör ett jobb för Royal Caribbean och är så galet taggad att även passa på att stanna kvar i Florida efter kryssningen för att se mer. Vi kommer vara borta drygt 3 veckor!

Jag, Janne och mina tjejer ska åka till Florida och där väntar först en veckas kryssning i karibien och efter det kommer vi resa runt i Florida. Jag har varit i USA men aldrig Florida. Ser så fram emot det, för inte tala om hur mycket tjejerna ser fram emot den här häftiga resan.

Vill poängtera att jag ogillar skryt, barnen sa häromdagen att de vågar knappt prata om den här resan med sina kompisar för de vill aldrig någon annan ska känna avundsjuka eller att det ska kännas skryt. Det är det värsta de vet.

Men de minns också när de var yngre att alla deras kompisar reste mycket och då hade inte vi den möjligheten. Jag hade ofta ångest över när en del reste på vintersemester och solresor, ett par resor per år. Men det är ju bara i våra vuxnas huvuden som detta sitter. För barnen ser det inte så.

När vi reste första gången utomlands med tjejerna var det inte den resan de pratade om i skolan efter sommarlovet. Däremot pratade de om hur kul det var att bowla ”den där gången” när det regnade och vi köpte stora mjukglassar på torget. Wow alltså.

Visst är det kul hur barn tänker. När jag frågar dem nu om deras barndom och vi pratar om när de var små säger de ofta att de älskade alla våra middagar med våra vänner. Alla släktkalas med familjen som de uppskattar så mycket. De ler och ser så där trygga och goa ut när de pratar om våra vänner som vi ofta umgicks med som har barn i samma åldrar.

Det handlar inte om materiella ting. Det allra viktigaste för barn är trygghet, kärlek och regler. Jag vet att de blir trygga av regler, det blir aldrig bra att låta barnen få bestämma eller köpa dyra märkesgrejer som lite plåster på såren för man har dåligt samvete.

Så jag är väldigt tacksam och glad för att på senare år kunna ta med mina tjejer, vi har gjort några fina resor tillsammans, även när de rest med sina kompisar som tonåringar (17-18) har den jobbiga mamman följt med på avstånd, men är faktiskt glad över att ha kunnat göra det.

Hönsmamma tycker någon men det skiter jag i.

Den här gången ser jag så oerhört fram emot Florida och Karibienkryss med dem. Janne har varit mycket i Florida så han har så mycket att visa oss.

Vi kommer resa runt och har bokat hotell i Miami och Key West, men det blir även Bahamas och några fler stopp i Florida.

Tacksam över mina arbeten, tacksam över att få resa med det bästa jag har. Hårt slit belönar sig, man får vara stolt och tacksam.

Ni kommer få följa med på resan här inne förstås!

Innehåller annonslänkar för Lindex  Hej på er!  Just nu är vi på Stena Danica för ett roligt event med Stena Line och är väg mot Fredrikshamn. Janne är med och vi får…