• 2019-02-03, 16:12
  • 15

Härliga backar med magiska vyer, massor med snö, gulaschsoppa, afterski med ompa ompa musik, kaiserschmarrn med varm choklad och solen mot ansiktet högt upp på en alptopp i Österrike.

Det är tredje gången vi är i Serfaus-Ladis-Fiss som är tre små byar som sitter ihop via skidsystemet. Och vilket paradis! Det är svårt att sätta ord att på hur häftigt och mäktigt det är, man måste uppleva det på plats.

Vi älskar verkligen alperna, på somrarna cyklar vi mycket i Österrike och vintertid blir det skidåkning. Vi hoppas kunna resa tillbaka i början på mars igen.

Jag har bloggat mycket under resan med mycket bilder bland annat HÄR, HÄR och Jannes inlägg HÄR.

Här kommer det en samling tips på hur man reser, var vi bodde, skiduthyrning, pistar mm.

Serfaus-Fiss-Ladis ligger en dryg timmas bilresa från Insbrucks flygplats. Vi flyger Landvetter- Frankfurt-Insbruck och taxi till Ladis som vi bodde i.

Man kan också flyga till Munchen och hyra bil, då tar det ca tre timmar till Ladis. Vi föredrar byta flyg och taxi från Insbruck, det är smidigare.

Vi har bott flera gånger på Gois, men många hotell har riktigt hög standard och de flesta halv och helpension. Man äter lunch i backen sedan middag på hotellet på kvällarna.

Älskar detta mysiga hotell, härligt SPA, grym mat och bra service. Stora fina rum.

Utsikt från balkongen och på andra sidan ligger liftsystemet, några minuter från hotellet.

Här äter vi middag varje kväll.

Vi hyr skidor på Sport Loisl och man får riktigt bra hjälp, de är proffs. Vi har med egna hjälmar och glasögon men man kan hyra allt.

Liftkorten kostar ca 2500kr/vecka under högsäsong för vuxna, läs mer och pistkarta finns HÄR.

Systemet har 68 liftar och 241 pister och nu har vi hunnit med att testa alla nedfarter! Det finns fina barnbackar om du reser med barn, precis vid Ladis upp mot Fiss är det ett jättefint stort barnområde, enkla, barnvänliga liftar, så mysigt och perfekt för de små.

Sedan är det bara att njuta!

Vi äter alltid lunch i backen, de finns mysiga stugor överallt, älskar dessa ställen!

Här är ett favoritställe, Lassida som ligger på Lazid. (Serfaus) Grymma pizzor, mäktig utsikt.

Har även ätit kaiserschmarrn som är en klassisk rätt i Österrike, tjockpannkakor med sylt och florsocker kan man säga, jättegott med varm choklad till.

Den här mysiga stugan åt vi en god gulaschsoppa en dag. Ju mindre ställe desto bättre, dessa stugor med lunch och gott att dricka finns överallt i backarna.

Så gott efter ett par timmars skidåkning!

Det snöade så galet mycket när vi var där nu för två veckor sedan, härligt med pudersnö i backarna. Benen fick jobba, herregud jag var helt slut efter.

På eftermiddagen efter backen så kör vi en stund afterski. Vi älskar Après Ski Bar Geigaloch som ligger fem minuter från vårt hotell. Så roligt vi har haft här. Riktigt go österrikisk schlagermusik, ibland åker tuban från av Dj Andi som äger stället.

Lyssna på Helen Fischer Atemlos durch, det är en stor hit i Tyskland och Österrike och spelas ofta på afterski. Charlotte Perelli har gjort en cover som ni säkert känner igen- Här står jag.

Även Andreas Gabalier Hulapalo. Så grym musik och jag blir glad, många som frågade efter dessa två låtar när jag filmade på afterskin.

Vissa dagar har vi hoppat över afterski och softat på hotellet spa, helt underbart. Basta, bubbla i varma bubbelpoolen utomhus, sedan bastu igen och middag efteråt. Sedan slocknar man tidigt.

Sedan en ny dag i backen.

Snart åker vi tillbaka!

• 2019-01-15, 12:23
  • 17

Hemresan blev inte riktigt som planerat. Igår kväll lämnade vi en magisk vecka i Serfaus-Fiss-Ladis och skulle lyfta från Insbrück vid 19 mot Frankfurt där vi hade byte hem mot Sverige. Redan under dagen sa jag att vårt flyg kommer garanterat blir sent eller inställt, vi har haft snökaos de sista dagarna och många vägar är avstängda. Och nu sitter vi fast i Frankfurt.

Vårt flyg blev mycket riktigt rejält försenat så vi satt i loungen i Insbruck och bara väntade. Höll tummarna för att vi skulle hinna med flyget mot Sverige!

När väl flyget kom kunde vi knappt lyfta på grund av ovädret, kan säga det är tur vi inte är flygrädda. Galet skumpigt.

När vi landade i Frankfürt förstod vi att vi nog inte skulle hinna om inte de väntar, vi missade flyget med 15 minuter!

Alla flyg blev sedan helt inställda från idag tisdag på grund av strejk. Inte ett enda flyg går härifrån och vi är fast i Frankfürt. Så det var bara att checka in på hotell eller ta en sovplats på en bänk på flygplatsen. Inte aktuellt även om jag har världens bästa dunkappa som täcke.

Luftahansa löste allt. Så grym service! Hotell klart på fem minuter, middagar, luncher och frukostbiljetter.

Så nu är vi i Frankfürt och förhoppningsvis kommer vi med ett flyg i morgon förmiddag. Vad gör man här? Några tips?

• 2019-01-13, 10:00

Innehåller annonslänkar för Ellos och reklam för Österrikes turistbyrå

Dag sex i fantastiska Serfaus-Fiss-Ladis!

I morse kunde jag knappt komma upp ur sängen, haha. Vi kör så mycket skidåkning och igår körde vi längst bort i systemet. Det blev många kilometer utför och våra ben är som stockar, då tränar vi och rör på oss ganska mycket. Det som är fantastiskt med skidresa, man får grymma träningspass, många timmar per dag men får uppleva alla vackra vyer, som en sagovärld och jag får aldrig nog av alla mäktiga berg.

Ni är många som har frågor om vår resa, hur man bokar och var man ska bo osv. Jag kommer skriva ett inlägg när vi kommit hem med all fakta och våra bästa tips på restauranger i backen mm.

För ni som åker skidor, visst är det underbart efter ett par timmars skidåkning stanna till och ta en go lunch, ute i solen och  alla höga berg runtomkring. Vi älskar det.

Vad säger ni om den här utsikten? Här är ett av våra favoritlunchställen. Lassida! Det ligger  2320m.ö.h så det är grym utsikt, jättegoda pizzor och igår tog vi även den klassiska Kaiserschmarrn! (Recept)

Slags tjocka pannkakor i bitar med florsocker och äppelkompott, det är så gott och jag gillar äta traditionella rätter när man reser, visst är det kul!

Man känner sig fri på något sätt när man flyger nerför alla backar med allt detta vackra runtomkring.

Stor lavinfara här nu, det har snöat något fruktansvärt. Så härligt att åka skidor när det kommit så mycket snö man jag är livrädd om det är dålig sikt om det är brant stup tex på en transportsträcka.

Eftermiddagssolen igår var amazing. Kika på min instastory så ser du alla filmer och hur det ser ut.

Igår hittade vi ett riktigt snyggt ställe, kontrast mot alla mysiga stugrestauranger, som jag gillar mest. Men detta var häftigt! Låg väldigt högt upp, allra längst bort i hela systemet. Glasrestaurangen heter Monte-Madre! Så vackert.

Efteråt en härlig afterski på vårt lilla stammiställe Geigalozh!

Grym stämning, klassisk Österrikisk ompa ompa musik som det ska vara! Dragspel, tuba, tyrolmusik. Love it! Men även deras underbara schlagerpop. Lyssna på Helen Fischer Atemlos durch, Charlotte Perelli har gjort en cover- Här står jag, så ni lär känna igen låten.

Vi träffar så mycket roliga människor från andra länder. Här är ett gäng från Tyskland. Nice to meet you guys!

Sedan middag på hotellet, vi äter alltid runt åtta, sedan helt slut vid tio, det blir inga sena kvällar i alperna, man vill upp på morgonen och ut i backen.

Klänning i snake är ny som du hittar HÄR.

Blusen HÄR. Bra pris, jättefin på.

Nej, nu måste jag skynda mig, Janne väntar och nu blir det ut i backen igen! Ha en riktigt fin söndag, i morgon bitti kommer jag berätta en stor grej här inne. Missa inte det.

Kramar

• 2019-01-09, 23:09
  • 10

Idag har vi varit ute och åkt massor med skidor, det går inte förstå hur mycket snö det är här. Underbart att äntligen får se riktig vinter. För er som missat tidigare inlägg så är vi på skidresa i Österrike som ni kan läsa mer om HÄR.

Det snöade så mycket så ett tag var det svårt med sikten men det klarnade upp till slut. Vi har åkt massor men började ganska soft, benen får jobba rejält så vi kommer känna av det i morgon. Riktigt skönt.

Mitt rosa ställ finns HÄR. Bra kvalite, sitter bra och man syns i backen.

Älskar alla små ställen som finns överallt i alla backar. Små stugor, barer, restauranger. Det är något visst att komma in i värmen efter långa åk i alperna och ta en öl eller en god Gulasch. Som en saga med alla små hus med så mycket snö.

Som ni ser så är det halvdålig sikt, annars är det mäktigt med alla enorma berg runtomkring dig. Älskar alperna.

Idag hoppade vi över afterskin och valde gå ner till hotellets spa istället. Visst är det skönt med spa? Så länge det inte är mycket folk. Vi gick bra tid för de flesta hade redan gått ner på middag. Vi var helt själva.

Vara ute i luften och åka skidor hela dagen sedan relax, så skönt det var.

Vi bor på Goies Alpine Resort, de har flera olika bastu, jag gillar ångbastu med örter. Känns så skönt efteråt, både för huden och för kroppen, mina luftrör mår bra.

Efter ett bra tag nere på spat så körde vi en egen afterski. Kall öl på vår balkong- Afterspa före middagen.

Nu har Janne somnat på soffan igen medan jag sitter och jobbar en stund, inte enkelt med bloggare när man reser men det är en del av mitt jobb och han är tålmodig, haha.

Ser fram emot en lång dag i backen i morgon igen, det blir även en rolig tävling jag tror ni gillar. Hårgrejer!

Sedan ska jag berätta en galet stor grej, kommer släppa en bomb. Har väntat ett bra tag men snart kan jag berätta för er vad som kommer hända. Pirrigt, roligt och väldigt stort.

God natt från alperna, tack för alla hälsningar!

2019-01-09 Resor ,
  • 2019-01-08, 23:22
  • 7

Nu är vi framme! Eller rättare sagt sedan några timmar, vi kom fram till hotell Gois som vi bor på här i Ladis vid 15, så skönt att ha en lugn och skön eftermiddag på hotellet och har ätit en grym middag.

Jag sitter i soffan och skriver till er, Janne har somnat som en stock, vi reste redan 07 hemifrån så nu är vi trötta. Jag gör ett roligt jobb och ett samarbete med Österrikes turistbyrå, det är tredje gången vi är här och älskar detta ställe.

Byarna heter Serfaus-Fiss-Ladis och ligger högt upp här  bergen ca en timma med bil från Insbruck. Vi bokar flyg separat och hotell separat. Man kan åka via Frankfürt eller München men Frankfurt- Insbruck är smidigast.

Häng med oss på instagram och instastorys, klicka på profilbilden så får ni alla uppdateringar under dagen, massor med film och vad vi gör.

Kolla vad snö! Vi är i snöparadiset!

Hotellet vi bor på heter Goies Alpine resort. Här är utsikten från vår balkong på hotellet. Liften och backarna bara 50 meter från vårt hotell. Lite dimmigt i eftermiddags, ska fota så ni ser alla vackra berg runtomkring oss.

Här är vårt stora, fina rum. Här ska vi bo en vecka. Älskar miljön här, de har även ett jättestort spa, men vi prioriterar skidåkning hela dagarna,  men brukar gå ner en snabbis till poolen och bubbla lite.

Afterskin är grym! I den lilla stugan ni såg på Instastory, vårt stammisställe här. Apres- Ski bar. Älskar Österrikisk ompa ompa schlagermusik.

Här är zebrablusen förresten!

Träffade flera vänner på Landvetter i morse, det var kul! alltid en härlig känsla på flygplatser, eller hur? Alla ska ut i världen, så mäktigt känsla tycker jag.

Väldigt många som frågade efter blusen på instastory, den hittar ni HÄR.

Nu går ögonen i kors, ska sova skönt och ladda inför en lång dag i backen i morgon. Spännande!

• 2019-01-07, 14:11

Innehåller annonslänkar till Ellos

Hur har ni det? Är ni inne i vardag och jobb? Nu är väskan packad till alperna och måste visa er lite nytt jag köpte från Ellos, tog express så jag fick paketet idag. Beställde igår, så grymt att man kan få kläderna dagen efter.

Gör lite av varje här hemma nu, packar, röjer och gjorde precis en ingefärshot. Det dricker vi varje dag.

Julgranen är kvar! Här tar vi inte bort julen före tjugonde knut. Jag vägrar stressa ut julen. Har ändå inga tomtar men låter allt vara kvar för tjejerna vill inte ta bort före då man ska ta bort det. Haha, mina töser det. När de var små ville de ha sina stjärnor kvar flera veckor efter, och det klart de fick. Bara mysigt. Våren kommer ändå.

Här kommer lite nytt som ligger i väskan, han inte fota men kommer ha på mig kläderna i alperna, även om det är mer snö än vad vi kan drömma om där nere, men vi ska äta middagar på kvällarna och då är det kul att ha lite fint.

Blusen är många som gillar, den finns HÄR. Normal i storlek, snarare upp än ner.

Snygga byxor i lite guld, fin till blusen, HÄR.

Lång klänning, jag gillar modellen, snygg både höga skor eller sneakers.

Grå snake HÄR.

Grön klänning, kul med färg nu. HÄR. Tänk när vi kan gå barbent och vita sneakers.

Zebramönster, tröttnar aldrig. Den här är en långskjorta som jag tänker ha som klänning, fint med ett skärp i midjan. Finns HÄR.

Nya träningskläder är kul! Dessa tights finns HÄR. Visst blir man glad? Så fina!

Rosa top HÄR.  (Baksidan) Superfin på.

Underställ från Ahkka, bästa jag haft.

Har ett från förra året, skönt och andas. Tröjan HÄR.

Underdel HÄR

Nytt skidställ, knallrosa!

Jackan HÄR. Jättesnygg i verkligheten och skön passform, har ett likadant i vitt från förra året, funktionellt, smidigt och andas.

Skidbyxorna HÄR. Normala storlekar, snarare något större än mindre.

• 2018-07-14, 17:59
  • 12

Innehåller annonslänk

Hallstatt i Österrike, vackert som en saga. Den här lilla pärlan är utsett till en av Europas vackraste orter och Kina har byggt en exakt kopia! Det är så magiskt vackert så man inte tror det är på riktigt.

Detta är andra gången vi är här, den här gången gick vi på upptäcksfärd och stannade två nätter så vi hann se lite mer än bara en övernattning på vägen.

Jag får massor med frågor både på instagram, mail och här inne. Ni är så många som redan är på väg ner och stanna på alla stopp vi tipsat om. Det är så kul! Älskar att inspirera och tipsa er, hoppas ni andra som inte åker gillar våra reseinlägg och kanske kan få andra tips.

Det kommer fler inlägg till från Hallstatt men vill tipsa snabbt här för jag vet flera är på väg ner idag.

Det är väldigt mycket bilar så var ute i tid om ni bara ska vara över dagen. Man ställer bilen i deras parkeringsgarage, följ skyltarna när ni kommer fram till tunneln. Kostar ca 17€ per dygn.

Kolla med era hotell om de har shuttelbuss.

Strosa omkring och bara njut av allt vackert, missa inte den kända utsiktsplatsen, gå förbi kyrkan vid torget och längs vattnet upp på vägen. Där fångar ni vackraste bilden.

-Gå alla trappor upp till kyrkan som är på berget ovanför torget. Ni måste se alla kranium som ligger förvarade där. Låter inte klokt men så vackert och speciellt på samma gång. De grävde upp de som inte fick plats på kyrkogården. Ska visa mer i nästa inlägg. Kyrkan öppnar vid 10 och kostar 1.50€ att gå in.

-Saltgruvan Så häftigt! Gå till den stora bergbanan vid vägen, ni ser detta direkt när ni kommer in i Hallstatt på höger sidan. Går inte att missa.

(Kommer bilder i nästa inlägg) Man åker en snabb bergbana ca 850 meter rakt upp. Där får du se härlig utsikt över hela Hallstatt. Missa inte guidade turen in i gruvan som tar ca 1,5 timma. GALEN upplevelse, så kul att få se hur de slet inne i gruvan för 7000 år sedan. Kostar 30€ per person, värt det!

– Five fingers Kommer också i nästa inlägg. Ligger i Dachstein som är fem minuter från Hallsatt. Ta linbanan upp till toppen. Över 2000 m. ö h och gå ut på five fingers, utsiktsbryggorna.

Vi stannade tre dagar i Saalbach och sedan körde vidare mot Hallstatt som bara låg ca 150 km bort.

Men att sitta i bil är inte jobbigt för det är en semester i sig. Jag älskar Alperna! Det är så mäktigt med alla höga berg och alla hus på alpsluttningarna.

Vi bodde på Braugasthof, stor kontrast mot Alpine Juwel i Saalbach men vi gillar det. Skulle inte klara av att bo på stora gigantiska hotell, detta har 8 rum och alla balkonger utsikt över sjön. Enkelt och knarriga golv med gamla vackra möbler. Love it!

Från vår balkong, här satt vi hela kvällarna efter vi varit och ätit. Alla restauranger stänger tidigt, du måste äta senast åtta tiden för att få bord. Som Fort Myers i USA. Efter 21 får du ingen mat. Haha. Men skönt.

Alla turister som är på besök över dagen med buss åker hem runt 17 tiden så efter det är det underbart. Lugnt och skönt, så stanna gärna minst en natt extra.

Klänning HÄR. Favorit, en underbar klänning,  svartblommigt som jag använt mycket här nere. Sitter fint och är skön på. (Joelle som är designad i samarbete med Caroline Winberg.)

Lilla torget, små enkla restauranger överallt.

Missa inte gå alla trappor upp mot lilla kyrkan, så kan du se allt från ovan och den stora vackra kyrkan bakom mig. Fantastiskt vackert.

Vi cyklade runt sjön, har ni inte cyklar ska ni kolla om ni kan hyra. Det var så fina cykelvägar! mycket uppför men man måste ju inte ta hela vägen runt.

Så skönt bränna av några mil och få känna kroppen får röra på sig, jag mår så mycket bättre. Vill ha träning i vardagen, inte ta paus i flera månader och sedan köra på som många gör. Försök hitta något som just du gillar så det blir kontinuitet. Då minimerar du skador och får bättre resultat så slipper du känna att du är ”tvingad” att träna.

Cyklingen runt sjön var otroligt fint, det går inte fånga på bild. Älskar flyga fram och få se så mycket.

Blandat underlag, broar, men fina vägar, jag var rädd inte min cykel skulle fixa gruset men det gick fint.

En bars som mellanmål måste jag ha efter ett par mil. Sedan en kall cykelöl på något mysigt ställe.

Efter cyklingen åt vi en riktigt god pasta på hotellets restaurang. Det var en fullpott.

Så många bilder jag vill visa er, men vet det blir långa inlägg, ska dela upp så det blir kortare.

Kommer mer från Hallstatt del två snart. (Även med alla kläder)

Nu är vi i Italien!

• 2018-07-12, 15:29
  • 12

Här kommer mer bilder från Saalbach! Vi har haft tre underbara dagar men nu kör vi mot Hallstatt. Följer ni mig på instagram och stories (Johannatoftby) kan ni följa med på hela resan där, jag lägger upp massor så ni kan hänga med och få tips!

Kul att ni är många som bilar neråt och ska stanna i Saalbach. Vi bodde på Alpin Juvel som ligger i Saalbach- Hinterglemm.

Janne bloggar också mycket från resan, ni hittar det HÄR.

Här följde vi med ett härligt gäng upp mot toppen och vandrade upp mot en stuga och åt en god lunch, det var supertrevligt! Goa kocken Max och Rodu lagade en riktigt fin pasta!

Vilken rolig dag vi hade upp på toppen. Här i hotellets stuga, så mysigt.

Här är jag med Jasmin från Tyskland. Vilken härlig tjej. It was very nice to meet you and your family.

Nice to meet you boys! Good luck whit your instagramming!  @Moritzschunke and @robi293

Vi kollade förstår fotbollen på hotellet och här är vi med Uwe och Heiki från Tyskland och hade jättetrevligt. So very nice to talk to you!

Med det här härliga gänget åt vi middagar på hotellet och gott i baren, mycket skratt och trevligheter.

Hope to see you soon, be sure to give as a call when you come to Göteborg!

Det finns friskt alpvatten som man kan dricka direkt på många ställen. Härligt!

Och bergen är fulla av kossor, getter och cyklister.

Nu har vi precis lämnat vackra Saalbach, så roliga dagar med både vandring och upplevelser, vilken bonus att få skratta så mycket med nya vänner. Det är härligt att få träffa nya människor, det är inspirerande med nya möten.

Det blir två nätter i Hallstatt, sedan har vi inte bestämt oss vart vi åker, vi gillar det spontana och kollar väder osv.

Kanske att vi stannar några dagar till i Österrike innan det bär av till- Italy!

Stor kram på er!

• 2018-07-11, 18:35
  • 27

Innehåller annonslänkar

Vilket paradis! Vi är i Saalbach i Österrike och jag kan verkligen rekommendera er att åka hit, som en sagovärld med alla höga berg runt omkring, vilket landskap!

Vi gör ett roligt jobb med Österrikes turistbyrå och det är verkligen något speciellt med Alperna. Jag får inte nog av den här miljön. Vi checkade in på Alpine Juvel när vi kom i måndags och vi bor fantastiskt fint.

Min prickiga strandklänning, så skön att bara slänga på sig. Passa på nu är det är grym rea hos ELLOS. HÄR finns klänningen.

En trevlig välkomstflaska på rummet när vi checkade in. Vilken utsikt runt från vårt hotellrum. Så galet fint!

I Saalbach finns det massor att göra, grym cykling, vandring, massor med aktiviteter, tennis, minigolf och mycket mer, flera linbanor som tar dig upp till 200o m.ö.h och det finns många restauranger där man kan stanna och äta och ta något gott att dricka. Vill man inte vandra eller cykla kan man ta linbanan upp för en go lunch för att se den slående utsikten sedan linbanan ner igen.

(Träningsjackan är grym. Finns ute om ett par veckor, ska tipsa er då.)

Älskar kor! Kanske för det har med min uppväxt att göra? Växte upp på en stor bondgård med massor med nötkreatur och hästar. Väcker fina minnen till är vi var små, det är underbart att växa upp med djur.

Janne tycker det är lite mer exotiskt med alla kor. Hehe.

Men det är häftigt kossorna som lugnt går omkring och betar, bryr sig inte om alla turister som vandrar här uppe i bergen.

Ska lägga ett inlägg direkt med alla bilder från vandringen igår, blir jobbigt för er med så långa inlägg annars.

Puss och kram!

• 2018-07-10, 19:00
  • 10

Vad roligt att ni är så många som följer vår resa, hoppas det kan inspirera fler att ge sig ut på roadtrip! Att ta sig fram är en semester i sig, man får se och uppleva så mycket.

Nu är vi i Saalbach i Österrike,  vilket litet paradis.

Under bilresan lyssnar vi gärna på ljudböcker. Det är perfekt att fördriva tiden när man sitter många timmar i bilen, just nu lyssnar vi på Kejsaren av Buthler & Öhrlund. Den har börjat lika spännande som de andra böckerna! Timmarna flyger fram.

Nu kan du också lyssna på gratis ljudböcker under semestern. HÄR!

Nextory har tusentals titlar, både läs och ljudböcker och med koden Toftby får du lyssna gratis en hel månad, hur många böcker du vill! Passa på när det är gratis 30 dagar, kanske du har semester nu?

Abonnemanget går att säga upp när som helst och inga pengar dras under provperioden. (Gäller nya kunder)

Resan blir så mycket roligare med en bra ljudbok. Man kan ju lyssna var man vill, när man vill. Det enda du behöver göra är att ladda ner appen så är allt klart. På stranden eller i hängmattan, eller som vi när vi bilar genom Europa.

Tipsa mig gärna om bra böcker, det kommer finnas mycket tid att både läsa och lyssna på den här semestern, vad läser ni just nu?

Jag ska även lyssna klart på Omgiven av idioter, så bra bok!

Tänk när min bok är ute, veckorna flyger fram nu. Så spännande!

Nu är det middag här på hotellet snart, vi är skönt trötta efter en dag med härlig vandring uppe i bergen.