• 2016-08-08, 09:30
  • 10

Hur många börjar jobba idag upp med en hand? Nu kickar vi igång vardagen igen, ska erkänna det känns så där, haha! Men det som är skönt är bättre rutiner, mer träning och mindre av allt det där goda man äter varje dag under semestern. Sommaren är inte slut än, solen kommer tillbaka. Eller hur?

Jag kände i morse en släng av halsont, är det inte typiskt. Som ett brev på posten kommer skiten när solen försvinner. Känner jag minsta halsont tar jag Cold Kill. Har ni sömnproblem och svårt att somna, klicka HÄR. Deep sleep..

Ni hittar den HÄR. 

  • Innehåller rölleka, vilket främjar luftvägarna och bidrar till att lindra upprörd hals och svalg.
  • Innehåller fläder, vilket bidrar till immunsystemets normala funktion.
  • Innehåller ingefära, vilket bidrar till immunsystemets normala funktion och har dessutom antioxidanta egenskaper, vilket bidrar till att minska trötthet och utmattning.
  • Innehåller vitlök, vilket främjar luftvägarna och bidrar till immunsystemets normala funktion.
  • Innehåller svartpepparextrakt, vilket främjar upptaget av örter och näringsämnen.
  • Innehåller bioflavonoider från pomerans, vilket främjar andningen och har antioxidanta egenskaper.
  • Är berikat med zink, vilket bidrar till immunsystemets normala funktion och till att skydda cellerna mot oxidativ stress.
  • Är berikad med vitamin C, vilket bidrar till att minska trötthet och utmattning och skyddar cellerna mot oxidativ stress.

Intag 4 kapslar direkt vid första symptom och fortsätt med 4 kapslar dagligen tills du känner dig symptomfri. 

Funkar!

Direkt efter träning brukar jag ta en proteindrink, man kan blanda i vad som helst. Jag gillar den med jordgubbsmak och vanilj. Jag byter alltså INTE ut ett mål mat mot en proteindrink, äter vanlig nyttig mat men detta är bra som tex mellanmål eller som extra energi/protein om du ska eller har tränat.

DSC_0924

Slurp efter intervallerna.

DSC_0947

Ni hittar bra proteinpulver från Mmsports HÄR.  Ha tex två smaker hemma som du kan variera med, jag blandar ibland med vatten eller mjölk. Denna gjorde jag med mjölk. Smakar milkshake, hur gott som helst. Äter sedan mat men är man utsvulten tar jag en drink. Jag tänker så här, ju högre intensitet och tuffare träning, desto snabbare ska du fylla på med mat.

Vi hade en riktigt bra kväll på Diggiloo igår trots lite regn. Har ni möjlighet att se någon show av dom sista som är kvar? Gör det. Den är riktigt bra.

Dags att sätta fart, idag är jag i Skövde och ska hjälpa en tjej som har det extra tufft just nu.

Vi hörs snart, kram Johanna

 

  • 2011-01-13, 10:38
  • 0

Igår var jag så trött, trodde jag skulle gå av på mitten av trötthet. Jag kände mig nästan sjuk… gick ner och solade tidigt på morgonen för att få lite energi och ljus men tyckte inget hjälpte. Natten innan sov jag 8 (!) timmar och var ändå klubbad. Heller inget ovanligt men jag ska vara lite dramatisk och analysera hela tiden och fattade inte varför min kropp var som en zoombie hela dan.

MEN…. vila är också viktigt när man tränar. Kroppen måste återhämta sig och ladda nya batterier, jag är så klok mot alla andra och vet ju hur det fungerar men när det kommer till mig själv så står jag som ett frågetecken. Så, igår efter jobbet blev det ingen träning utan var bara hemma, vilade och åt en god middag. Chicken thai fick det bli! Mums så gott det var. Vdi 22 gick jag och la mig, så skönt och det märks att kroppen kräver mer sömn när man tränar mycket.

Idag har jag vaknat utvilad, piggare och kroppen har fått vilat. Idag blir det jobb och simning på schemat,  bra att variera träningen och simma är en ganska avkopplande träning men ändå bra för alla muskler.

Kyckling, chili, vitlök- mycket gott med massa grönsaker till.

Flera har frågat om min proteindrink och undrar om man inte ska blanda i något mer än de jag skrev om häromdan. Jag fick då se att förra veckans inlägg där jag just skrev om hur man kan variera var borta! Amelia hade tekniska problem och två dagars inlägg försvann. SYND! Men iaf,,, det klart att man kan variera. Jag tar ibland i blåbär, eller kanske lite äpple. Typ vad som finns hemma! Jag kan också byta ut mjölken, vattnet mot youghurt så den blir lite matigare. Men jag har inte så ont av om drinken blir tråkig… jag tar den bara rätt upp och ner men det beror på hur mätt jag vill bli! Jag ska skriva mer om mina tips, någon rolig läsare tyckte jag var skyldig det eftersom jag har lagt ut så mycket bakverk haha! Det var kul!

proteinpulver, youghurt, blåbär, psylliumfröskal, linfröolja. NYTTIGT! Och gott.

Enligt de flesta önskemål om vilka ämnen jag ska skriva om kommer ofta just vikt, träning och hälsa upp. Jag är ingen guru inom det området men tror jag iaf kan bidra med min motivation och lite tips iaf! Det blir ju roligare om man gör det tilsammans. Sen är det också den hel del som frågar om panikångest, depression. Jag skriver gärna om det också framöver om ni vill.

KRAM på er- kämpa på! :-)