• 2015-01-28, 12:03
  • 9

 

Hej vänner!
Än en gång, tack snälla ni för att ni skriver till Annica. Ni kommer få följa henne här inne lite oftare, är så glad för det! Jag har flera gånger frågat om hon inte vill blogga för att hon berör. Men hon har läst en del bloggar om just cancer mm och sedan inte har det inte gått så bra för en del….  :(  Jag förstår hennes känsla där. Men hon vill gärna skriva här inne istället och gästblogga. Det blir även “mindre krav” och det tar heller inte alls lika mycket tid. Vad säger ni om det? För visst är det ett ämne som berör oss väldigt mycket. Livet kan verkligen vända och vi ska inte ta allt för givet. Jag ÄLSKAR Annicas inställning till livet och vi har fått sådan fin kontakt som faktiskt började med håret. Tänk vad viktigt det är att få känna sig fin, det gör att man blir starkare.Det kan ni läsa om här inne när hon gästbloggade första gången ni som är nya. Skriv Annica Thimberg längst upp i sökrutan så ska ni få läsa inlägg som berör.

Jag ser fram emot hennes inlägg som kommer om en vecka igen. Få följa hennes vardag och hennes resa som vi förstås vill försöka hjälpa henne med så mycket vi kan.

Nu till onsdagens utmaning! Jobbar i Göteborg idag på Main och så mysigt att vakna upp med darling. När jag tittade ut vad det var för väder kändes den där morgonrundan inte lika rolig. Men ut ska jag så det är bara ta på sig och gå ut.

IMG_4004-0.JPG

Ösregn, blåst, kallt och helt fruktansvärt väder.

IMG_4005.JPG

Men när man väl kommer igång…. så spelar inte vädret någon roll. Jag blir ännu mer taggad och får lite “jävlaranamma” känsla. Jag sprang 5,5 km och visst, det piskade regn och snoret rann. Men redan efter 1 km flög jag fram och endorfinerna när jag var klar rusar. Känslan är fantastik och detta gör hela min dag. Har man bråttom på morgonen är en löparrunda på 30-40 min perfekt.

IMG_4026.JPG

Förlåt för mobilbilder men lite bråttom.

Det är enbart du själv som bestämmer. Jag ser ibland när någon skriver “Jag hinner inte träna” för jag är inne i småbarnsperioden eller jobbar extremt mycket eller det ena eller det andra.

Det handlar inte om tid. Hade du velat träna hade du avsatt 30 minuter av dina 24 timmar per dygn.

Pepp pepp!! Välj hur du vill leva ditt liv, vill du komma igång så gör det nu! Jag lovar att jag har också svackor, men de går fort att resa sig igen. Blir man sjuk, ja då låter du kroppen bli frisk, vila och ta hand om dig. Sedan börjar du igen.

När du har fått igång konditionen kommer du att märka att efter tex 6 km löpning eller ett högintensitvt konditionspass kommer du att återhämta dig snabbare än vad du gör i början. Man kanske känner känslan av att svimma av trötthet lång tid efter en löparrunda men när du är stark och är igång kommer du återhämta dig direkt efteråt. Det är den bästa känslan jag upplevt tror jag.

Nu till dagens utmaning dag 10.

40 Squats 

30 Utfallssteg (per ben, kör varannat och bakåt om det känns bättre för dina knän) 

20 Höftlyft 

25 Crunches 

Har en vinnare i instagram tävlingen #toftby30dagarschallenge, riktigt rolig bild som jag ska visa er sedan och vem det var som vann den rosa jackan från Mxdc.

Dags att fortsätta jobba, vi hörs snart.

Kram!

 

 

 

Kommentarer

Monique 5 år sen

Hejsan. Har en fråga till dig ( kanske för personlig). Det är så att som heltidsarbetande småbarnsmamma tycker jag att jag ser så trött ut i ansiktet och behöver en “piff”. Tycker du har den piggheten i ansiktet jag talar om. Förstår att du har gjort ngt och jag är nyfiken på vad.

Marie 5 år sen

Åh, vill ha den tröjan med zip du har på översta bilden!! Var kommer den ifrån? Bra i storlekarna? Kram

Katja 5 år sen

Det handlar inte bara om vilja, ni utgår från att man är frisk. Jag var en frisk tränande sjuksköterska men fick en reumatisk sjukdom. Älskade att träna, jobbade 100%, tränade 10 h/ veckan och nu kan jag ångra att jag inte umgicks mer med vänner, tog en fika i veckan och umgås! Sånt ångrar jag nu… Jag skulle gärna springa ett par gånger i veckan men stelhet och svullnad hindrar mig. Varit duktig flicka så det räcker men det kom in att vara duktig patient som jag försöker släppa och vara arg!

Sandra 5 år sen

Kanon med utmaning, har till och med gett mig som aldrig tränat ett litet sug att röra på sig! Skulle dock uppskatta jättemycket om den kunde läggas ut lite tidigare, tränar ofta väldigt tidigt på morgonen och vill gärna göra övningarna då med!

Svar på kommentaren:
Johanna Toftby 5 år sen

Det som är spänningen, du kan dock räkna ut hur utmaningen ser ut. Vi höjer 5 eller 10 rep varje dag och kommer köra 30 dagar.

Kör hårt!

Kram

malin 5 år sen

gärna mer av Annicas inlägg, jag blir väldigt berörd, så fin tjej. Jag gillar att träna och promenera och springa. Men allt som oftast när jag är riktigt på g, så får jag ont någonstans, tex knä vid löpning, nu fick jag som ett ryggskott i höften, fick hjälp av naprapat igår, så lite bättre. Har klippkort hos naprapat, osteopat och sjukgymnast.. Så trist, tappar suget helt, och dyrt med. Vad gör jag för fel, något tips? less på ryggont och andra skavanker. Hjälp någon? Med vänlig hälsning, Malin

Lotte 5 år sen

Jag har liten bebis men det är pappan som får gulla med henne när jag ska göra mina övningar :-)
Ja, det är bra att Annica ha dig så vi får läsa hennes inlägg!!
http://lotte4.blogspot.se

Ulli 5 år sen

Utmaningen är kanon men kan du inte lägga ut schemat för fler dagar åt gången så man vet vad som komma skall…

Madde 5 år sen

Vill man inte så hittar man på allt. Förstår att man inte kan gå på gym som ensamstående förälder med riktigt små barn, men vardagsaktiv kan man alltid vara :-) Viljan är nog det som sätter mest käppar i hjulet för de allra flesta :-)

Skriv en ny kommentarSvara på kommentaren

* Obligatorisk

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Relaterade inlägg

Jag älskar tipsa er om massa goda recept till middagar och kalas som även genererade i en bok Middag hos mig! Enkla, goda recept för alla middagar och högtider. Men jag gillar…