• 2015-02-17, 23:43
  • 5

Tusen TACK alla som skriver under MVC inlägget. Så många som varit med om jobbiga och svåra upplevelser kring cellförändringar. Sprid vidare, prata med tjejer och alla kvinnor om hur viktigt det är. Vi som varit med om förändringar vet hur snabbt det kan gå. Snälla, strunta inte  i kallelsen.

Jag hatar den här väntan på provsvar och är livrädd för att dom ska höra av sig att något är fel… men får ändå vara glad att det kollas upp.

Hektisk dag och sitter fortfarande och jobbar. Telefonen är full med sms både jobb och privat, hinner inte med att svara hur jag än gör. Så frustrerande… Har jobbat med kunder på salongen och direkt efter ett möte. L-M är krasslig här hemma pluttisen men Marilyn var iväg och körde spinning. Var så sugen på att hänga med men tog en vilodag från träningen istället idag.

Igår körde jag hårt tabata pass samt cykling efteråt. Hur skönt är inte det! Bästa träningen även fast man nästan spyr under passet. Det jag märker dom senaste åren är så stor skillnad vid just hård träning. Körde jag ett sånt mördarpass högintensiv träning för ett par år sedan när jag var inne i en icketräningsperiod tog det så lång tid innan jag återhämtade mig. Även fast jag inte var jättekraftig hade jag dålig kondis. Jag kunde nästan må illa, blodsmak och må dåligt hela dagen efter ett pass. Yr och svimfärdig. Där bestämde jag mig för att det går inte att ha så illa kondition. Vi ska träna för att bli gamla och orka i många år till. Därför behöver hjärtat få pumpa så den får lägre vilopuls. Efter passet igår mådde jag prima redan efter 5 minuter och gick och satte mig på cykeln istället för gå hem. Skön känsla att snabbt bli pigg och “normal”.

Om ni vill få upp er kondis kör cardio. tex Börja jogga, gå 20 steg, jogga och öka hela tiden och gå färre. Jag tycker inte egentligen man måste räkna om man inte vill, testa även spring så länge du orkar och sedan försök öka. Intervaller är också grymt för att förbättra konditionen. Tabata, Grit kanske inte är ett pass jag rekommenderar helt nybörjare, men var inte rädda för pass eller gruppträning. Man får mer ork när man är fler och sån skön energi. Finns massa roliga pass.

Vill man köra hemmaträning finns det också roliga grejer- Sök i sökfältet längst upp- hemmaträning, träning, tips.

Sist men inte minst! Dagens sista utmaning- Nu vet ni vid det här laget hur många vi ökar med varje dag. Så ni som kört hela vägen har alltså lyckats med totalt 30 dagars utmaning! Dessutom en tävling- Den som lägger upp en film på instagram under morgondagen och visar någon utav övningarna i vår utmaning vinner jackan! Glöm inte hashtaggen #toftby30dagarschallenge så jag hittar er. ;) Bloggar ett till inlägg enbart om detta i morgon.

DSC_0465

Jackan finns att beställa och ni har fortfarande bra rabatt på deras hemsida HÄR.  (Detta är en kampanj så priserna gäller enbart just nu)

Utamaningens sista dag 30! Stort GRATTIS och bra kämpat!

90 Squats

75 Utfallssteg

70 höftlyft

60 crunches.

Kolla vilken pangbrutta jag har haft på salongen då?! Känner ni igen vår fina Annica?!

IMG_5355

Här har vi tagit ur alla extensions och jag har även färgat hennes utväxt.

IMG_5358

Tadaaa! Jag satte i Toupema belgal extensions och visst blev hon fin. Vi hade en heldag och det var så mysigt. Pratade om livet, glädje,  kärlek och förstås om skitcancern. :( Vet ingen människa som är så positiv och grym som hon.

Ska skriva mer om detta i morgon för då ska nämligen Annica gästblogga igen. Så efterlängtat av många här inne tror jag.

I morgon så håll utkik.
Vi hörs snart, stor kram

Johanna

 

 

 

 

 

Relaterade inlägg

Vilken vinterdag! Idag tog jag mina längdskidor och åkte upp till skidstadion på Billingehus. Vi har jättefina spår och det är öppet. Jag och 95% män som garanterat tränade inför Vasaloppet. Varför…

Vilken skön söndag, solen skiner och luften är underbar nu. Har ni haft en bra helg? Nu kommer bloggen återgå till det vanliga, har varit fullt ös den här veckan inför releasefesten…