• 2015-10-15, 10:45
  • 13


God morgon! Eller god Lunch =)

Jag antar ni redan ätit frukost men här blir det ofta frukost runt 10-11 tiden. Ibland 12. Jag går alltid ut på en runda på morgonen och då dricker jag enbart kaffe. Jag tycker det funkar bättre att inte äta för tidigt för då vill jag bara äta ännu mer och oftare under dagen sen. Men alla är olika. Sedan jag ändrade om kosten och tränar mer så har jag ett stabilt blodsocker. Det viktiga är vad jag ätit dagen innan om jag tränar på morgonen. Förr kunde jag bli svajig, det enda jag tänkte på var äta något. Fick ofta yrsel, hade med russin, bars i fickorna när jag skulle ut och gå. Galet……

Många undrar vad jag äter till frukost. Ofta blir det ett ägg eller äggröra, självklart varierar jag för man tröttnar i längden på samma. I bland räkor, avocado, eller omelett med tex grönsaker. Turkisk yoghurt med lite honung, nötter och bär är en favorit. Kvarg funkar också. Smoothie brukar jag dricka direkt efter jag tränar eller varit ute och sprungit, sedan duschar jag och fixar mig. Sen äter jag frukost.

Smoothie har jag tyvärr inte kunnat göra på ett tag för min mixer gick sönder. Tog fram en gammal men den gick också sönder, haha! Janne undrar vad jag kör ner i maskinerna..

Men dom ska klara av frysta bär mm om det är en stark motor. Nu har jag beställt en räsermaskin som ska ta allt och tydligen är en grym mixer. Väntaaaaaar! Tillsvidare kör jag med stavmixer.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Är helt klart beroende av mina smoothie! HÄR hittar du alla recept. Perfekt som mellanmål eller kvällsmål om du blir sugen på något.

Känner redan av träningsvärken sedan mitt och Marilyns pass igår kväll. Var trött som ett vrak efter lång dag, men vi gick ner till gymmet. Körde 30 min på bandet med lutning och 45 min styrketräning överkropp. Axlar, armar och bröst. Lycklig mamma som får träna med sin tonåring =)

IMG_1913.JPG

Efter 30 min kände jag ruset, jag blev helt klart piggare. Visst är det helt sjukt! Älskar att man kan påverka sin kropp genom att styra och vägleda den själv. Ge vad din kropp behöver. Mat, motion, sömn och kärlek. Återhämtning, vila och ta det lugnt. Men lura inte dig själv genom att känna efter för mycket om soffan lockar mer fast du egentligen vill gå och träna. Dom flesta är stuptrötta efter en dags arbete, hämtat barn, middag, aktiviteter mm mm.

Men försök hitta minst 30 min åt dig själv varje dag där du kan träna, motionera eller gå ut och gå. 30 min på 24 timmar har vi över. Har du en svacka, en skitdag och inte orkar-  Lägg dig i soffan då. Men bestäm dig att i morgon vinner inte soffan.

Nu ska jag sätta fart! Hörs lite senare

Kram

 

2015-10-15 Hälsa, Recept

Relaterade inlägg

Innehåller annonslänkar Vilken sommarvärme! Jag och Lisa-Marie har varit ute på en runda med Lucy, hon badar och går i vatten så fort vi hittar en bäck. Svalka av sig är skönt.…