ANNONS

Semestra runt Gardasjön

DSC_0795 kopia-2

Som jag längtar tillbaka till vår resa. Att bila genom Europa är en semester i sig,  jag älskar alla landskap, som att öppna en sagobok under hela resan. Att sedan få kombinera med cykling i Alperna, äta god mat, dricka gott vin och sola och bada- Vad kan bli en bättre semester. Gillar ni äventyr, lite fart och fläkt måste ni göra detta. Bilden ovan är på hotellet Monte Baldo vi bodde på i Limone, bilden nedan är från mysiga lilla Bacharach. Där sov vi en natt på väg hem genom Tyskland. Tack älskade Janne för att du älskar dessa galna resor lika mycket som jag.

Här kommer nästa del med alla tips på hotell runt Gardasjön mm. Första delen, från Tyskland och hela resan genom Italienska Alperna hittar ni HÄR. Ni kan även söka i sök längst upp så hittar ni fler inlägg från resan.
Efter vi varit och cyklat i Bayerska Alperna och Bormio, Italienska Alperna körde vi vidare ner mot Gardasjön. Italiens största sjö. Ligger ca 20 mil från Milano, det är verkligen ett riktig paradis. På sommaren är det mycket folk överallt, mest på östra sidan där dom populäraste byarna ligger. Förra året var vi bara på östra, nu gjorde vi både och.
Vi började högst upp i Riva del Garda.

Här cyklade vi en del, åt gott och tog det ganska lugnt. Vi hade cyklat som galningar i Alperna så det var skönt med lite vila. Men det blev en dag uppför berget- Offpist. Jag trodde jag skulle svimma, även här haha eftersom det inte alltid fanns räcken.

Vi cyklade mycket uppför, det är berg överallt. Men efteråt kommer belöningen. Långa nedförsbackar, brant och lite läskigt i början. Man vill inte att bromsarna pajar.

Här kör vi bil men det är väldigt mycket tunnlar överallt. Därför vi nästan inte cyklade på vägarna alls utan mer uppför alla berg. Man måste ha reflexer, vara försiktig. Det är mycket trafik, trångt och ganska långa tunnlar och kolsvart!! Hemskt på vissa ställen, så var försiktiga. Ta berg uppför istället.

God frukost och mysigt hotell i Riva del Garda. Hotellet heter Astoria Park Spa och resort. Detta ligger en bit upp från vattnet, men ett bra hotell med stor pool och bra frukost. Finns även fint spa.
Riva del garda är det mindre turister men väldigt fint. Lite lugnare, inte hysteriskt som dom andra byarna och bra cykling.

Vackert att cykla uppför berget längst vattnet.

Efter, sol och bad.

Jag älskar alla höga berg, ihop med alla palmer och den exotiska miljön.

Vårt nästa stopp i Garda var Gardone Riviera.
Här bodde vi på ett magiskt ställe, Monte Baldo som ligger precis vid vattnet. Här kopplar man av.

Kolla så ni bokar balkong vid vattnet.

Ni hittar mer från när vi var på detta mysiga hotell om ni söker Gardone Riviera uppe i sökfältet.

Före cyklingen startade vi med en god frukost precis vid vattnet. Hotellet ligger fantastiskt, maten är underbar på restaurangen.

Vill tillbaka hit nuuuuu!

Här låg vi på deras brygga, vid poolen och ni anar inte vilken utsikt.

Älskar detta hotell!

BILD 0/0

Träffade så trevliga nya vänner, ett gäng har hotellet i över 20 år och kommer från Belgien. Bästa stället vid Gardasjön är Gardone Riviera hälsar dom.

Anteckna. Monte Baldo Limone och Monte Baldo Gardone.

DSC_0795 kopia

BILD 0/0

HÄR.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.