• 2019-07-29, 23:22
  • 3

Innehåller annonslänkar

Vilken härlig dag! Vi har badat massor och bara vilar och njuter. Vi bor på hotell Milna Osam här i Milna på ön Brac och vilken liten mysig pärla. Byn är charmig och liten med en stor hamn med mycket båtar som åker in och ut, det är riktigt kul att se alla vackra segelbåtar och enorma lyxkryssare som ska lägga till en natt här eller bara stannar för att tanka eller äta något.

Det finns restauranger, ett par supermarket, ATM så du kan ta ut pengar, Farmacia och det allra bästa förstås- jättefint bad. Vattnet i Kroatien är helt amazing. Milna är en liten by så vill man ha mer puls och mer restauranger kan man besöka de närliggande byarna, vi ska göra en hel del utflykter nu i veckan så håll ögonen öppna här så ska vi ger er mer tips.

Jag och Janne föredrar att bo lugnt och sedan åka iväg om man vill.

På förmiddagen gick vi till en fin vik åt vänster från hotellet, där finns det en stig, på vägen hittar du många fina badplatser. Inget folk! Glöm inte badskor. Man kan göra illa sig rejält om man sticker sig på vassa stenar eller sjöborrar. Badskorna är det bästa jag köpt. Hittade inga hemma för det var slut typ över hela Göteborg, men det finns här på plats. Köpte fina rosa som är superbra och sköna för endast 80 kuna. (120 svenska)

Vattnet, alltså det är så klart och fint! Vi var i Kroatien för två år sedan och så glad att vi är här nu igen.

Jag kan nästan inte gå upp ur vattnet. Badar hela tiden.

Efter några timmar tog vi lunch på hotellet och på seneftermiddagen gick vi hela vägen runt på andra sidan. Jag älskar bada när klockan är runt 18, kvällssolen är nästan det bästa.

Detta ligger längst bort i byn, gå hela vägen längs restaurangerna och följ bara hamnen tills du kommer fram. Så fina badplatser med platta små plattor kan man säga, titta på bilden så ser ni.

Riktigt små barn skulle jag inte ta med hit men annars är det enkelt att ta sig i vattnet. Ljuvligt kvällsbad.

Janne ville jag skulle ta en fin bild, han stod och spände upp sig men lever han med en bloggare så blev det visst en bild på mig själv. Han syns ju lite iaf ;)

Men så klart jag även fotade darling till slut.

Efter kvällsdoppet gick vi tillbaka till hotellet, tog en skön dusch innan middag.

Kvällens klänning finns HÄR, den var det många som frågade efter på stories, gillar klänningar med ärm, men den är ändå sval. (Bra pris)

Jannes vita skjorta HÄR, shorts HÄR.

Ikväll åt vi pasta på hotellet och är nu tillbaka på rummet, i morgon ska vi upp 07 för klockan 8 åker vi ut med båt hela dagen, så kul det ska bli!