• 2020-11-19, 22:15
  • 9

Innehåller annonslänk

God afton! För en timma sedan satte jag mig ner vid datorn. Vart tar dagarna vägen ibland. Hur har ni det? Jag kände förra veckan när allt blev ännu sämre med pandemin att jag vill röra på mig mer. Jag jobbar bara hemma just nu och jag sitter mer, får nästan panik av att bara gå här hemma. Jag vill röra mig mer utomhus och körde igång en utmaning med mig själv.

Jag går 15.000 steg varje dag! Det är underbart. Jag mår bra av att ha ett mål, för det är då det blir av. Jag räknar inte in steg inomhus eller om jag gör ärenden osv. 15.000 steg ska vara utomhus när jag motionerar. Allt annat utöver det är bonus.
Häng med du också!

Tränat och rört på mig har jag dock alltid gjort, men jag vill röra mig utomhus mer. Jag märker redan på några dagar att jag mår så mycket bättre. Jag är gladare och piggare, känner mig starkare eftersom jag går ut i ur och skur.

Häng med mig på 15.000 steg varje dag! I förmiddags gick jag i ösregn, storm, sol och snö. Jag hade nog alla väderlekar på den rundan.

Alla är ju hemma mer nu, många arbetar även hemma. Kanske är barnen hemma, din partner? Ta med alla ut. Det är så härligt att komma in efter en runda, man känner sig stark och samtidigt avslappnad.

Endorfiner hjälper dig om du är stressad, sömnproblem, kanske mycket oro osv. Jag är övertygad om att vi måste röra på oss mer än vanligt nu.

Den här bilden tog jag på eftermiddagsrundan, vilken fin eftermiddagssol. Lucy följer med på en kortare runda, men 5 km brukar funka bra. Älsklingen!

Vill ni investera i bra underställ ska ni passa på nu. Jag har Ahkkas i två set, 100% ull och jag kan inte tänka mig något annat under. Har du bra kläder blir rundan roligare och lättare.

När det är runt 5 grader och kallare tar jag alltid långärmat underställ under. Det är ju ull så det andas om man svettas, man blir inte kall. Alltid ull nu när det är kallt och man svettas. Bästa jag haft! Är det minusgrader tar jag en lite tjockare jacka, men jag går väldigt fort, joggar också så vill inte ha för varma kläder.

Underställ: Tröja HÄR tights HÄR 

Jag har även detta: Tröja  HÄR, tights HÄR. Det som du ser på bilden. Samma set men två färger. Så värt att lägga några kronor extra, men nu är det dessutom 30% rabatt så passa på nu.

(Fotar snabbt precis ni med mobilen, men jag går alltid även omkring i sköna underställ, känns som när man är i alperna eller i fjällen. Därför jag har fler set så kör jag ett inne, ett annat när jag är ute på mina rundor.)

Tips! Du ska “frysa” när du kommer ut, då har du rätt kläder på dig. Känner du att du är skönt klädd och inte fryser när du precis gått ut har du för mycket kläder på dig. För du kommer bli varm när du går fort. Man ska svettas och få upp pulsen. Gärna uppför backar, nerför eller terräng. Då får kroppen jobba mer. Ju mer du går, desto mer kommer du orka. Och ju mer förbränner du.

Nu ska jag stänga datorn och krypa ner, ska börja lyssna på en ny ljudbok, vill ni har några tips förresten? Har även lyssnat på en del intressanta dokumentärer. Vi har ju mer tid att lyssna nu när vi ska ut på 15.000 steg varje dag. ;-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-11-19 Johanna Toftby

Kommentarer

Jeanette 2 dagar sen

Jättegärna lite tips på lyssnarböcker, dokumentärer ja tack, gärna annat bra också..

Maria 5 dagar sen

15 000 steg om dagen är det ca 1 1/2 h om dagen eller vad hamnar det på ungefär tidsmässigt om man promenerar ganska raskt? Har ingen stegräknare….
💕

Sara 5 dagar sen

Jag vill oxå vara med i utmaningen, hur lång tid tar det för dej att gå 15000 steg? Ha en bra helg!

Ewa 5 dagar sen

Hej
Jättebra utmaning har du lite tränings förslag inomhus hemma också ?
Ha en trevlig helg

Jenny 5 dagar sen

Jag letar efter bra och prisvärda träningsjackor att ha utomhus! De du har, är de fodrade eller kör du flera lager? Svårt det där nu när det börjar bli kallt men tänkte önska mig en i julklapp!

Mia 5 dagar sen

Är också med i utmaningen även om jag & maken redan går ca 15 000 steg per dag. Vi räknar som du inte in inomhustorg & ärenden för det ingår ju i vardagslivet. Alla steg är viktiga så klart men tycker det är viktigt med motionsstegen utomhus! Så ca 1 h / dag orimmat vi.

Anna 5 dagar sen

Åh heja heja! Själv jobbar ja på sjukhus så jobbar mer än nånsin o har mindre tid för träning men satsar på att gå till och från jobbet o ibland gå extra rundor samt göra styrkeövningar hemma! Tack för underbar blogg med pepp och inspiration

Camilla Andersson 5 dagar sen

Har också hittat tjusningen med långa promenader och få ladda på med energi i form av frisk luft…helt underbart 😍 har svårt att veta vad man ska ha på sig, har du vanliga tights över underställsbyxorna? 😊

Helena 5 dagar sen

Så himlans bra mål med 15000 stegen om dagen (utöver vardagsstegen), jag tror som du att rörelse alltid är viktigt men extra viktigt just nu.
Jag kommer vara med i “utmaningen”, vissa dagar kommer jag klara det, andra med lite färre steg pga annan träning.
Ska dock införskaffa bra reflexväst, blir oftast kvällsrundor.
Ha det gott, du har en jättebra blogg, vi gör många av dina recept.

Skriv en ny kommentarSvara på kommentaren

* Obligatorisk

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Relaterade inlägg