• 2017-02-07, 23:58
  • 5

Kvällens pass blev CX-WORX och löpning efteråt. Det första passet är 30 min ren styrka. Ett effektivt och jobbigt pass där du arbetar med hela kroppen. Jag gillar det och kör passet flera gånger i veckan. Märker redan att jag blivit starkare i bålen, som är det viktigaste i din träning. Spelar ingen roll om du har pangstarka ben, bålen är viktigast för din kroppshållning och basen i all träning. Är man otränad får man tyvärr lättare problem med höft och rygg så öka på träningen så slipper du även andra besvär. (Jag hade ofta ont i ryggen när jag inte tränade)

Efteråt körde jag kondition. Löpning på bandet 30 min. Kör i den ordningen om ni vill förbränna efter styrkepass. Då kommer ni få resultat!

Vad roligt att ni gillar mer film här på bloggen, det blir ju en helt annan kontakt och jag tycker det är kul med filmklipp som inte är avancerade. Det ska gå snabbt och lätt, ni kommer även få stå ut med min dialekt då och då. Haha!

Jag kom hem till tacos och Parnevik på TV:n En lyx att få maten serverad efter dusch. Orka hålla på ställa fram vackra skålar och allt, fram med nacopåsen på bordet bara.  Så jobbade tjejerna idag och så rätt! Jag lutade mig tillbaka bredvid Lucy och fick jättegoda tacos.

Nu kryper jag ner, hoppas ni får en bra start på onsdag.

 

 

  • 2017-01-31, 23:20
  • 12

CX-WORX stod på schemat idag! Älskar det. Styrka, balans och rörlighet. Svinjobbigt. Jag kör ofta spinning före eller efter detta, idag blev det dock 30 min på crossen före. Förbränning och skönt värma upp höfterna.

Gillar ni CX-WORX? Har ni testat? Man fattar inte hur svetten kan drypa men det är jobbigare än vad man tror. Det är ett effektivt pass för hela kroppen, du kommer känna dig starkare för varje gång.

Jag gillar ha vältränade, starka axlar och armar. (Hela kroppen ska kännas stark förstås) Har tappat det lite faktiskt efter för mycket godis och för lite träning nu i jul. Ska tillbaka back on track nu. Visst är det skönt när man får den där “jävlar anamma känslan”?

Jag har bokat mina favoritpass i veckan, det är så kul att ha det att se fram emot. Sedan bokar du inte gärna av för då sviker du dig själv och kanske din träningskompis. Bodypump torsdag, spinning lördag morgon och styrka med PT i morgon.

Testa er fram, hitta en träningsform ni gillar och gå inte ut för hårt i början. Det är lätt att dra på sig skador och då kanske man tröttnar istället. Det är skönt att varva raska pw med styrketräning, det räcker gott och väl i början. Kör du 3 gånger i veckan och rör dig så du får upp flåset minst 30 min varje dag kommer du se förändringar. Jag tror bara man ska vara försiktig med för stora krav just i början. När du är inne i det blir det nästan ett gift.

Jag och Janne körde på Nordic Wellness här i Skövde i helgen, fräscht och trevligt gym. Jag gillar att de har en box med massa kul!

Idag har jag kört på salongen halvdag och några telefonmöten avklarade. Stressiga dagar just nu men då hjälper träningen mig mycket. Stackars Marilyn är sjuk här hemma så jag springer en del hem till henne för att fixa med allt. Hon har haft över 40 grader sedan lördags så jag var ganska orolig i morse, men efter pratat med en läkare ska vi avvakta ett dygn till. Lite konstiga symtom nämligen. Jag har gett henne massor med vätskersättning och energi men hon kan inte äta alls. Inte ont i halsen eller snorig, bara väldigt hög feber.

Fotade av den här skylten på gymet ikväll, det stämmer så väl.

Nu hoppas jag på en skön nattsömn och vill ge er världens största bamsekram för att ni är så fina. Tusen, tusen tack för alla hälsningar. Det värmer.

Kram Johanna