• 2016-10-29, 13:06
  • 21

Så har jag känt i veckan. Irriterad på allt, tycker alla gör fel. Arg arg arg. Känslan är hemsk. Då blir jag arg för det. Nästan så jag blev rädd för mig själv. De här dagarna är svåra. Oktober är en jobbig månad med alla tunga minnen.

Stressen äter upp mig inifrån, det är orsaken till att allt känns så dåligt. Att sitta vid datorn hela dagarna är inte min grej alls. Men jag har varit tvungen, jag har aldrig haft så här mycket uppdrag och samarbeten. Nya avtal, nya partners, nya samarbeten… mailen rinner över. Och egentligen borde jag bara vara glad.

Hur gör du för att stressa av? Berätta!

Vad gör man då. Förutom att skälla ut någon stackare som kommer i vägen, haha!

Tränar.

img_1378

Jag älskar hur kroppen svarar. I går träffade jag en vän som jobbar på gymmet där jag går. Hon är en duktig personlig tränare, så hon sa rakt ut: “Skärp dig! Du måste köra på som du gjorde innan!”

Det är det bästa man kan säga för att hjälpa någon, åtminstone mig. Att dalta funkar inte, jag behöver en spark i baken. Vi pratade en lång stund, hon har ju rätt så rätt. Jag mår så bra av träna ofta, kunna äta god mat och få lite återhämtning. Jag hatar när kroppen inte är som förut och kläderna sitter åt. Tränar jag mindre så äter jag mer. Så är det bara.

Har tränat ett par goa pass i veckan, i dag vaknade jag utvilad vid nio. Klockan tio är det CXWORKS, direkt efteråt spinning. Julia och Jessica är instruktörer, det kan inte bli bättre.

img_1373

Jag kör två pass på raken, svetten sprutar. Endorfinerna exploderar i hela kroppen. Lyckokänslan redan efter tio minuter in i passet är magisk. Jessica är grym på spinnningen, hon säger ofta under tiden att vi ska försöka gå in i oss själva även om det är svintufft pass. Blunda, inte bara kötta på, utan också mentalt fokusera på vårt inre.

Helt underbart. Jag gråter nästan, härliga låtar och alla kör åt samma håll. Visst är det häftigt?

img_1391

Gruppass är helt klart min grej. Nu har jag redan planerat in veckans kommande pass. Tabata, Bodypump och spinning. Där mellan lite styrka ute på gymmet.

Här blir det städning och sedan ska vi gå en sväng på stan. Jag njuter av att känna lugnet i kroppen. Äntligen. Träningen räddar livet på mig ibland.

Vad kör ni idag? Blir det ett pass?

 

  • 2016-03-17, 16:00
  • 4

Bästa träningen för en snygg rumpa! Enkel övning som funkar hemma i vardagsrummet.

CXWORKS! Träning med gummiband och vikt. Det enda du behöver är ett gummiband som finns i sportaffärer, kostar inte många kronor. Ställ dig mitt vardagsrummet, gärna framför en spegel så du ser när du tränar. Här är en enkel övning som stärker både rumpa, ben, bål och du får även med överkroppen. Jag älskar träning som känns. Som bränner. Du hittar tex rumpmusklen bättre om du kör med ett gummiband för du kommer få aktivera musklerna mer.

Gå rakt ner som om du sätter dig på en stol. Gå så långt ner du kan, men du ska “inte tappa ryggen framåt”. Då går du upp igen. Tyngden på hälarna, knän något utåt och dom ska inte gå ihop på mitten när du går ner.

Rak hållning, stolt bröst. Stabilt, explosivitet. Du kommer få ut mer av din träning om du gör övningen rätt, du minskar även risken för skador.
Jag tycker gummiband är riktigt bra, det finns hur många övningar som helst. När jag lade upp den här filmen på instagram frågade många efter fler övningar. Därför kommer jag lägga upp här successivt, en och en där du kan enkelt hemma träna hela kroppen.

Det enda du behöver är ett gummiband, det kostar inte många kronor och finns olika styrkor. Tänk på att inte ta för tungt så du klarar av övningen, men det ska också ge dig ett bra motstånd. Just den här övningen kan du tex börja med 12 rep. Kör detta X3 och dom sista ska kännas. Orkar du fler gör du det. Sedan nästa övning.

Vill ni se mer film här? Vad önskar ni mer förutom dom övningarna jag ska visa med gummiband? Jag visar er gärna mina favoritövningar!