• 2011-01-13, 10:38
  • 0

Igår var jag så trött, trodde jag skulle gå av på mitten av trötthet. Jag kände mig nästan sjuk… gick ner och solade tidigt på morgonen för att få lite energi och ljus men tyckte inget hjälpte. Natten innan sov jag 8 (!) timmar och var ändå klubbad. Heller inget ovanligt men jag ska vara lite dramatisk och analysera hela tiden och fattade inte varför min kropp var som en zoombie hela dan.

MEN…. vila är också viktigt när man tränar. Kroppen måste återhämta sig och ladda nya batterier, jag är så klok mot alla andra och vet ju hur det fungerar men när det kommer till mig själv så står jag som ett frågetecken. Så, igår efter jobbet blev det ingen träning utan var bara hemma, vilade och åt en god middag. Chicken thai fick det bli! Mums så gott det var. Vdi 22 gick jag och la mig, så skönt och det märks att kroppen kräver mer sömn när man tränar mycket.

Idag har jag vaknat utvilad, piggare och kroppen har fått vilat. Idag blir det jobb och simning på schemat,  bra att variera träningen och simma är en ganska avkopplande träning men ändå bra för alla muskler.

Kyckling, chili, vitlök- mycket gott med massa grönsaker till.

Flera har frågat om min proteindrink och undrar om man inte ska blanda i något mer än de jag skrev om häromdan. Jag fick då se att förra veckans inlägg där jag just skrev om hur man kan variera var borta! Amelia hade tekniska problem och två dagars inlägg försvann. SYND! Men iaf,,, det klart att man kan variera. Jag tar ibland i blåbär, eller kanske lite äpple. Typ vad som finns hemma! Jag kan också byta ut mjölken, vattnet mot youghurt så den blir lite matigare. Men jag har inte så ont av om drinken blir tråkig… jag tar den bara rätt upp och ner men det beror på hur mätt jag vill bli! Jag ska skriva mer om mina tips, någon rolig läsare tyckte jag var skyldig det eftersom jag har lagt ut så mycket bakverk haha! Det var kul!

proteinpulver, youghurt, blåbär, psylliumfröskal, linfröolja. NYTTIGT! Och gott.

Enligt de flesta önskemål om vilka ämnen jag ska skriva om kommer ofta just vikt, träning och hälsa upp. Jag är ingen guru inom det området men tror jag iaf kan bidra med min motivation och lite tips iaf! Det blir ju roligare om man gör det tilsammans. Sen är det också den hel del som frågar om panikångest, depression. Jag skriver gärna om det också framöver om ni vill.

KRAM på er- kämpa på! :-)

  • 2010-08-22, 10:23
  • 0

Underbara söndag, jag älskar att vara hemma, vakna pigg och ta till vara på en hel ledig dag. Vi har ätit ägg och baconfrukost och jag har varit ute på en morgonpromenad. Ni som frågar hur ofta och hur långt jag går, det beror helt på hur mycket tid det finns. Jag går hellre en halvtimma innan jobbet än ingenting alls. Tänk på det, bättre med en kort runda om ni inte hinner och en kort på kvällen… Man får prioritera. Det finns ALLLTID tid till 45 minuter för dig själv. Du behöver bara bestämma dig och ta bort alla undanflykter. Hinner man sitta framför datorn en timme (vilket går väldans fort) så hinner man en promenad. Gör det roligare genom att ta med en kompis, hon/han blir säkert glad att få sällskap! Musik i öronen tycker jag om ibland, man får upp tempot till bra musik men ibland vill jag gå på berget och känna lugnet… njuta av skog och fågelkvitter.

All slags motion sägs vara den allra bästa medicinen för stress, depression, utbrändhet…. Alltså- en investering även för själen, hälsan att röra på sig. Inte bara vikt. Tror bara man behöver hjälp med att ta sig ur. Att bryta mönstret och börja med små korta promenader, att ta sig ut överhuvudtaget kan vara en god början. Se ljuset, få frisk luft. Att “våga möta människor och ta sig ur undvikabeteenden och passivitet” som ofta är kännetecken för en depression. Sätt upp mål. Idag ska jag ta mig runt huset. I dag ska jag gå till affären och hem igen. Det kanske låter konstigt för er som inte varit där, men har man hamnat i en depression ser man inte framåt, man ser inte ljuset överhuvudtaget.

Kämpa på!

På helgerna går jag längre, men nu behöver jag öka på träningen. Jag vill stärka mina muskler och få en bättre hållning. Vill även hålla många år i mitt yrke, då behövs styrketräning då axlar och rygg tar mycket stryk….

Om två veckor kör zumban  igång. LÄNGTAR….!!!!!!

Hur går det för er? Har ni kommit igång med någon träning?

Nu skiner solen, jag ska öppna fönstren och börja röja lite.  Vill ut igen men måste ta tag i hemmet känner jag. :-) Tjejerna åkte spontant iväg med sin pappa till sommarland, vad mysigt för dom! Det är egentligen hans helg men jobbade fre-lörd, då byter vi och trixar lite så det blir det bästa för tjejerna.

Film, ska jag också se idag. :-)

2010-08-22 Mitt liv , , , , ,