• 2018-02-18, 17:25
  • 12

Vi har kört några goa träningspass på Nordic Wellness i helgen, det är perfekt att ha flera gym i närheten av där Janne bor så vi lätt kan gå iväg. Det är så kul att träna tillsammans!

Kör ni pass ihop med någon?

Jag och Janne älskar träna ihop. Båda gillar styrketräning och gillar ett aktivt liv. Jag hade inte kunnat leva med en som inte gillar att röra på sig, det hade aldrig gått. Janne säger likadant.

Jag tror det är viktigt man hittar rätt på alla plan, sedan är egna intressen viktigt men gillar man träna är det mycket roligare att man dela det intresset. Som våra resor nere i alperna. Tänk om en av oss bara hade gillat att sitta på balkongen och dricka vin och inte röra på sig. Funkar icke.

Gym, cykling, långa powerwalk, är det vi ofta kör mest.

Det sitter små lappar överallt på gymet, blir peppad av det.

Från morgonrundan, idag blev det 9 km rask powerwalk i vackra Göteborg. Vi går riktigt fort så vi svettas. Då får du endorfiner och förbränner bra. Sedan en god frukost efter.

Oscar Fredriks kyrka, visst är den fin?

Janne gör ofta goda omeletter, han är grym på det. Ägg, lite mjölk, idag hade han även lite västerbottenost och keso i bland annat. Så gott! Inga snygga systemkamerabilder varken från gym eller mat men desto mer verklighet.

Det är alltså keso ni ser på omeletten om ni funderar varför det ser konstigt ut.

Mina tjejer tränar mycket och vi kör också tillsammans, det är kvalitetstid att få gymma med sina ungdomar.

Nu laddar vi för en ny vecka, har ni planerat in hur ni ska träna? Jag märker att jag tränar bättre om jag sätter fart på måndagen och har mina pass inplanerat. Det ingår i vardagen och jag mår bra av det.

Unna er några goa pass i veckan, det är ni värda.

I morgon gästar jag radion där jag sitter med i föräldrapanelen 100.3 klockan 11 och direkt efter kommer en tidning hem för att göra en stor intervju med mig och Annica. Ska bli kul att träffa henne.

 

 

  • 2017-06-14, 12:21
  • 0

Innehåller adlinks för MMsports 

Lägger in ett snabbt inlägg om mina träningskläder ni har frågat efter. Shortsen och linnet är Reebok och kommer från MMSports. På rean! Skynda er, det finns några plagg kvar.

Älskar träna i träningskläder som andas och har en skön kvalite, sedan är det kul med andra färger än kanske det man har när man inte tränar. Här kör vi på Nordic Wellness exclusive Göteborg. Jättefint gym.

Shortens HÄR Linnet HÄR.  Normala i stl. Ni har även massa fint HÄR. 

SportBH i sammma mönster HÄR. 

Har även snygga shorts i svart HÄR.

Många frågar efter bra sportBH, jag tycker också det är svårt att hitta någon som sitter skönt, inte för hårt eller jobbig kvalite. Jag är jättekänslig. Här har ni två tips som jag gillar,  den första är något dyrare men så värd pengarna. Aldrig haft någon som sitter så skönt och den hittade Janne när jag bad honom leta när han var på MMsports sist, haha. Kanske var ren tur men bra är den. Får inte vara billig skitkvalite för det man har närmst mot huden måste andas.

HÄR. 

Nästa har jag också och är en favorit men mindre, alltså inte i storlek men hur den sitter. Jätteskön! Jag tycker alla har normala storlekar men jag väljer alltid större för jag gillar när de inte sitter hårt. Så snygg!

 

HÄR. 

  • 2016-10-11, 14:14
  • 26

Låt inte mörkret och kylan hindra dig från att fortsätta träna. Jag tror det är lätt att krypa upp i soffan efter jobbet, vem vill ge sig ut när det är blåsigt och kallt och vintern är på väg? Men jo, du kan få fantastiska upplevelser även utomhus i höst och vinterluften. Jag gillar att träna före frukost, men då blir det ofta löpning eller en lång powerwalk. På kvällarna blir det gärna styrketräning eller ett roligt grupp-pass.

Har du själv några bra tips för att hålla vinterformen? Kommentera gärna!

dsc01158

Förra måndagen medverkade jag i “Malou efter 10” där vi pratade om hur viktigt det är med motion även för vår psykiska hälsa. En gång orkade jag inte ens gå runt kvarteret, jag var för rädd att panikångesten skulle slå till. Men sakta med säkert kom jag tillbaka. Tio minuter första rundan, det fick räcka. Sedan ökade jag på tiden lite grann varje vecka. Min granne Pernilla var mitt stora stöd. Vi gick alltid tillsammans.

img_7588-980x691

img_7604

Hitta en träningskompis, det kan vara din partner, eller varför inte dina barn? Låt bli att bara tänka “nu får jag inte tappa farten, nu får jag inte äta massa kakor, nu får jag inte äta godis”. Försök fokusera på vad du tycker om istället. Jag älskar till exempel gruppass med bra musik. Då försöker jag tänka på det roliga passet vi ska köra i morgon. Jag längtar redan dit!

När jag sedan går ut från gymmet känns det som att jag fylls av energi och nästan exploderar av lycka. Då förstår jag varför motion påverkar så mycket hur vi mår mentalt. På kvällarna när det blir mörkt går jag sällan ut, men då jag kan köra i vardagsrummet i stället..

dsc01150

Mina bästa råd för att hålla igång med träningen:

1. Hitta något just du tycker är roligt

2. Minska antal träningstillfällen om du har svårt att hålla motivationen uppe. Två sköna pass är bättre än fem som slutar med skador

3. Hitta en träningskompis

4. Försök hålla träningen regelbunden så du hittar din balans

5. Känner du dig omotiverad, ta en dags vila innan du kör igen

6. De flesta som tränar får mer energi, du märker du orkar mer.

7. Tänk på att du kommer att sova bättre också

8. Variera din träning, det är roligt med nya utmaningar

9. Dra med din partner, det är roligt att träna ihop

10. Krångla inte till det. Det viktiga är att du tränar alls

dsc01146

Många frågar mig hur ofta jag själv tränar och jag försöker gå eller springa minst varannan dag före frukost. Sedan minst fyra pass på kvällarna under veckan. Igår körde jag inne på gymmet, men det funkar precis lika bra hemma i vardagsrummet., gärna till din favoritmusik.. Kör till exempel en muskelgrupp per låt, som i bodypumpen. Då vet du att okej, när låten är slut byter jag. Har du inga hantlar kan du ta något annat att lyfta.

dsc01156

Jag körde ben igår, hatälskar ben. Stora muskelgrupper kräver mer uppvärmning. Glöm inte att varva ned för minimera skador och få bort mjölksyran. Jag kör gärna benspark, som ser ut som att man knäar någon. Det är både bra för styrkan och höjer pulsen. Finns många “explosiva övningar” man kan köra hemma. Jumping jacks, squats med hopp, jogga snabbt på stället .

Jag tror det är många som är rädda för att få upp pulsen för det känns jobbigt, men det är superviktigt att vi jobbar med pulshöjande övningar för konditionen och för hjärta och lungor.

dsc01177

Det viktiga är att du sätter ribban för hur du vill träna. Låt dig inte skrämmas av mörkret och kylan. Tänk på istället hur mycket mer tid vi har att träna nu när vi kanske inte är ute lika mycket som under sommarhalvåret. Kommer du bara igång så kommer du även att hitta en balans med kosten. Du vill bara inte äta en massa skräp när du precis kört ett härligt pass.

img_7635-980x1068

dsc01143

Idag blev det stekta äpplen från trädgården med kanel och lite havregryn i filen till frukost. Jag steker dem i kokosfett både för smaken och hälsan. Så gott!

dsc01220

Berätta gärna för mig hur det går med din egen träning, att peppa varandra är också ett bra sätt att hålla sig motiverad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2016-03-17, 16:00
  • 4

Bästa träningen för en snygg rumpa! Enkel övning som funkar hemma i vardagsrummet.

CXWORKS! Träning med gummiband och vikt. Det enda du behöver är ett gummiband som finns i sportaffärer, kostar inte många kronor. Ställ dig mitt vardagsrummet, gärna framför en spegel så du ser när du tränar. Här är en enkel övning som stärker både rumpa, ben, bål och du får även med överkroppen. Jag älskar träning som känns. Som bränner. Du hittar tex rumpmusklen bättre om du kör med ett gummiband för du kommer få aktivera musklerna mer.

Gå rakt ner som om du sätter dig på en stol. Gå så långt ner du kan, men du ska “inte tappa ryggen framåt”. Då går du upp igen. Tyngden på hälarna, knän något utåt och dom ska inte gå ihop på mitten när du går ner.

Rak hållning, stolt bröst. Stabilt, explosivitet. Du kommer få ut mer av din träning om du gör övningen rätt, du minskar även risken för skador.
Jag tycker gummiband är riktigt bra, det finns hur många övningar som helst. När jag lade upp den här filmen på instagram frågade många efter fler övningar. Därför kommer jag lägga upp här successivt, en och en där du kan enkelt hemma träna hela kroppen.

Det enda du behöver är ett gummiband, det kostar inte många kronor och finns olika styrkor. Tänk på att inte ta för tungt så du klarar av övningen, men det ska också ge dig ett bra motstånd. Just den här övningen kan du tex börja med 12 rep. Kör detta X3 och dom sista ska kännas. Orkar du fler gör du det. Sedan nästa övning.

Vill ni se mer film här? Vad önskar ni mer förutom dom övningarna jag ska visa med gummiband? Jag visar er gärna mina favoritövningar!

  • 2015-04-22, 23:25
  • 12

ÄLSKAR den här tiden så mycket så jag nästan spricker. Får inte nog av att vara ute och röra på mig i solen. Efter Janne åkte till jobbet ringde jag några jobbsamtal, bokade in ett möte och lite jobb vid datorn, sedan rusade jag ut. Hann med en timma drygt rask pw på tom mage och det här vädret gör mig alldeles snurrig av lycka. Blir som en ko som släpps ut på grönbete. Flyger fram, drar in den friska luften, njuter av solen…. efterlängtade värme.

Glad att Janne bor i Göteborg. Så här ser det ut när jag kliver ut från hans dörr.

IMG_9445.JPG

Alltså, den här omgivningen….

IMG_9452.JPG

IMG_9456.JPG

Har ni varit ute mycket nu? Passa på så fort ni kan.

Sedan hade jag en tid hos Caroline på Löfvingkliniken. Ni som följer min blogg vet kanske att jag gjort mesopeeling två gånger, ni har även sett skräckbilder när jag flagar hud och ser fruktansvärd ut. Men efteråt blir huden som ny.

Det är INTE en sådan tuff behandling som skalar av hela huden djupt… men det är en ganska tuff peeling. Gör dock inte ont. Bränner lite bara. Caroline masserar dig under tiden du ligger med masken i ansiktet. Jag somnade flera gånger. Djupt avslappnande.

Så här blank och fin blir man när hon lägger på massa fukt efteråt. Då är huden känslig så hon lägger C-vitamin samt en bra solkräm 50. Jag köpte även med den. Bra att köra riktigt bra solfaktor i ansiktet. Vägrar bränna mig där och efter en sådan här behandling är det extra viktigt.

IMG_9492.JPG

Jag har även deras ansiktskräm, rengöring, ansiktsvatten, ögonkräm. Dom är så bra! Använder även Sensai som också är mina favoriter. Ska berätta om mina produkter. Lovar.

Så här blank och fin är man efteråt. Haha!

IMG_9490.JPG

(Linda på Main har gjort fransar för en vecka sedan, det gör mycket när man är helt naturell och osminkad. Skönt och dom håller jättebra.)

Vill ni läsa mer om behandlingen vad den innehåller kan ni läsa mitt inlägg i Januari om just det. HÄR.  Man kan göra behandlingen flera gånger på raken med ca 2 veckor mellan. Jag har nu gjort 3 och blev redan nöjd efter första. Huden blir framförallt jämn.

Idag är jag liksom lite röd, brun. Det blir lite varmt… men i morgon eller fredag kommer jag börja fjälla. Förra gången såg jag för jävlig ut. Tredje dagen var allra värst. Fick tala om för tjejen i kassan på Ica vad jag hade gjort, hon stirrade som om jag var en utomjording.

Här är bilder från förra gången dag 3.

IMG_3898-0

Fint va? ;-) Jag smörjar mig nog 10 gånger om dagen, man får dock inte dra av eller skrubba.

IMG_3734-670x893

Här är efter 1,5 vecka! Älskar det! len som en barnrumpa.

DSC_0208

I hop med kosten har det bara blivit bättre och bättre, jag tror verkligen mycket kommer inifrån men även yttre behandlingar hjälper. Nu vet jag efter testat.

Jag har även gjort IPL hos Caroline, håreducering. Bästa jag gjort. Några frågade även om jag inte kunde lösa rabattkod på IPL tex om man vill göra i ansiktet för att jämna ut och ta bort ytliga kärl eller ärr mm.

SÅ- nu har vi fixat det och Caroline ville gärna erbjuda er 20 % rabatt på Mesopeelingen jag gör samt IPL både hår och hud.

Ni kommer bli nöjda och tycka om henne. Hon är duktig och go.

Kontakt: [email protected] eller ring/smsa på 0709-799 153 alt 031- 711 62 02 Erbjudandet gäller till och med sista maj. Passa på nu innan ni ska ut i starka solen och sola.

Jag kommer lägga upp bilder på ansiktet dag för dag så ser ni vad som händer…

Efteråt tränade jag med Johan (vår gemensamma vän, superduperduktig på träning och kost) Janne är nere i Malmö på möte så han var inte med tyvärr. Jag hade träningsvärk efter Bodypumpen igår men vi körde ett riktigt bra allround pass och mjukade upp kroppen.

IMG_9469.JPG

IMG_9468.JPG

Har tips på bra hemmaövningar till er om ni vill, jag ska börja lägga upp fler filmer på Instagram som ni enkelt kan göra hemma. Övningar kommer dock inte vara lika enkla. Som Sabina Dufberg sa, går ni till gymmet och mystränar lite, ja då får ni också en myskropp. Ta i så det känns!! Det måste svida för att det ska ge resultat. Självklart en balans. Som med allting. Men bara lalla runt på gymmet bara för att bocka av att man varit där, ja då händer det inte mycket.

Lägger upp filmen i morgon på en tuff men effektiv övning.  Jag önskar peppa er att också komma igång och tycka det är roligt med träning som jag gör,  för då blir det SÅ mycket enklare. Att komma iväg alltså. Hitta något som just du tycker om.

Nu ska jag krypa ner, tjejerna har också tränat mycket idag och vi är så trötta. Sover skönt då.

Tusen tack för alla hälsningar till Annica. Hon har haft en tuff dag. Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt….  vet att ni vill veta hur det går med henne. <3 men jag lovar höra av mig om det eller om hon skriver här inne själv. <3

Sov gott

 

 

 

 

  • 2011-02-22, 18:37
  • 0

ÄNTLIGEN!

Nu ska jag gå till gymmet. Älskade älskade efterlängtade gym vad glad jag är att köra igång igen!  Här ska brännas fett! Hur går det för er? Visst vill vi ha bort snön så vi kan röra på oss utomhus snart.

TACK för era åsikter i föregående inlägg. Kul!

2011-02-22 Mitt liv ,