• 2017-05-03, 09:38
  • 18

Vilket underbart väder! Nu får vi passa på att njuta av sol och värme. Jag går varje morgon med Lucy, sedan brukar jag ge mig ut på kvällen för en löprunda. Igår sprang jag efter åtta på kvällen, det är det bästa jag vet att få känna luften, att känna hur kroppen orkar springa och den härliga känslan att kroppen orkar.

Har du någon favoritlöprunda att tipsa mig om? Berätta gärna!

Man kan ju börja med att gå för att inte chocka kroppen, vill du öka din kondis ska du gå i backar, kuperat är jättebra. Öka farten, du ska få upp pulsen, nästa runda känner du att kroppen orkar lite till. 

Börja jogga, men sätt inte upp att du ska jogga fem kilometer direkt. Du kommer må dåligt över att du bara orkade springa 500 meter och då kommer du inte vilja springa mer. 

Testa istället att springa fem kilometer totalt, eller en kilometer till att börja med, och dela upp det istället för att springa allt på en gång.

Jogga, gå, jogga, gå, jogga, gå. Redan efter ett par veckor har du nått stora resultat och märker att du både blir starkare och piggare. 

Jag älskar känslan av att känna att min kropp orkar, jag älskar känslan av att känna mig glad! Jag älskar känslan av att känna mig stark. Att orka nästa runda blir bara lättare med tiden, snart kommer dina endorfiner att tvinga ut dig och du kommer må ännu bättre. 

Nu ska jag packa ihop och göra i ordning mig, idag blir det jobb utomhus, fina klänningar ska plåtas!

 

2017-05-03 Johanna Toftby , ,