• 2018-10-08, 11:48
  • 12

Äntligen kommer detta inlägg, har tyvärr inte hunnit med i veckan som varit men nu ska ni får se alla bilder på Jannes stora dag. Det blir ett långt inlägg men vill visa alla bilder.

Vilken 50-årsdag! I lördags fyllde Janne 50 år och jag tror det blev en dag han kommer minnas resten av livet. Så mycket kärlek med nära och kära, som man bara vill att det ska vara på en så stor dag. Tack från hjärtat alla som kom! Den finaste presenten är att umgås med de man älskar och tycker om.

50 röda rosor fick Janne av mig direkt på morgonen, sedan gick vi till hotell Bellora med hans stora barn Ida, Erik och hans sambo Malin som kom ner från Stockholm kvällen före. Mysigt att de var med hela helgen, vet att Janne var väldigt glad för det.

Har ni inte ätit frukost på Bellora kan jag varmt rekommendera det. Vi var överväldigade. I över två timmar satt vi bara och njöt av en underbar frukost, allt är hemlagat och det är en fantastiks miljö och fin service. Tack för att ni hade gjort så fint. Man kan boka frukost utan att bo på hotellet. Tips om ni är i Göteborg. Vi ska gå dit igen och ta en lång frukost snart.

Min snygga 50-åring!

I present av mig fick han bland annat middag med våra familjer på OGBG som är en mysig restaurang på Comfort hotell, maten är fantastisk! Asiatiska smaker och så fräscha råvaror. Senare på kvällen kom den där överraskningen han inte visste om. I smyg hade jag även bjudit in våra bästa vänner, och vilken fest. Så mycket folk som kom!

Om ni visste vad jag har fått smyga med allt. Har haft flera hemliga grupper på FB, har suttit med all planering i smyg, beställt maten, beställt foton på Janne, maten, tårtor, smet från bokmässan för att hämta ballongerna och allt pynt som skulle upp på Taket där festen hölls på kvällen. Det har inte varit enkelt men Janne har varit snäll som varken frågat eller “försökt” fiska för att få veta något.

Här har vi samlats på OGBG för middag klockan 17.  Janne ovetandes vad som skulle hända klockan 19.30…

Darling med min fina mamma, systrar med Bittans sambo Patrick och Lisa-Marie. Marilyn kunde tyvärr inte vara med, hon var ledsen för det. Jobbade, avslutning med fotbollen och söndag morgon dömde hon match.

Här är Jannes pappa, hans bror Mats, Ida som är Jannes äldsta dotter och min Pappa med Lena, Jannes son Erik och Malin.

Fina svärmor och Louis som är min svägerska. Hanna och Markus bakom som är Jannes brorsbarn.

Mina tvillingsystar.

Här har världens bästa bartender Daniel kommit in med den största ölen till Janne. Haha så cool öl!

Jannes föräldrar hade gjort så fint album med massa fina bilder. Sånt är uppskattat och kul att få.

Vi åt en sk fun diner, det kommer in stora fat med massor med god mat. Modern asiatisk mat som var otroligt gott. Ostbollarna var nog det godaste jag ätit.

Jag fick smita iväg upp till Taket ett par gånger med Jannes pappa Pelle för att kolla en extra gång så tekniken fungerade, vi hade varit där kvällen före och kopplat in allt men skönt checka av så allt funkade.

När klockan närmade sig 19.15 sa jag att det var dags för tårta uppe i vårt hotellrum, lurade honom att vi skulle upp till våning sju, för där hade vi förberett stor fest och pyntat och fixat. Så vi skulle alltså inte alls upp till vårt rum för att äta tårta.

Ida och Malin var med mig en stund på dagen för att sätta upp alla planscher jag beställt på Janne. Hans min var OSLAGBAR när vi kom upp.

Janne svimmade nästan när vi kom upp och fick se alla bilder på väggarna på honom själv. Haha!

Dj Hertzberg som Janne trodde “råkade spela där uppe på TaKet”av en slump men som jag bokat i smyg, allt glitter, alla flaggor som jag släpat med hemifrån och stora champagneskålar med massa dricka, tårtor och massa plock till gästerna som skulle ramla in hade personalen förberett. Och så här blev det.

Världens bästa Daniel och hans personal som hjälpte mig så allt funkade. Ni är bara bäst!

Nu är det snart premiär för VinterTaket med glögg och mys, finns värme så ni fryser inte. Tips om ni vill ha den bästa utsikten över hamnen i Göteborg.

Jag beställde 10 stora planscher på Janne, här är en av dem. Visst är det underbar bild från när han är bebis och på snygga mamma Cristina.

Tårtorna beställde jag från Steinbrenner Nybergs bageri och de var underbara.

Och så här såg det ut när gästerna kom, hehe. Jag ställde en stor skylt nere vid hissarna så gästerna skulle se vart de skulle gå upp.

Sen kom alla gäster!

Tack Michela för fina bilder.

Jannes goa barn Ida och Erik, så fin bild på dem.

Först ut var hans pappa Pelle för att hålla tal, han berättade fina minnen från hans barndom, även gamla filmer från när han skulle lära sig åka skridskor, det var en fint tal Pelle.

Det var väldigt många tal och massa spex, bland annat filmer från några killar från A-laget i Frölunda som jag bad snällt om de ville hälsa grattis till Janne, de flesta vet hur mycket hockey betyder för honom så han fick nog en tår i ögat när grabbarna hälsade grattis, haha. Jannes bror Mats höll fint tal, även flera vänner. Tomas, Micke!

HÄR kan ni se alla grattishälsningar. Magnus Carlssons är bara så bra, haha!

Jag babblade en hel del jag med, haha.

Pappa och Lena höll Alfabetstalet, väldigt roligt och uppskattat. Det gjorde de även på min 40 årsfest, det är så roligt och blir mycket skratt.

Grattis älskling, vilken 50-årsdag!

Vi hade ett fint rum på hotellet, det är första gången jag bor på Comfort hotell Göteborg, vilka fina rum! Härligt med utsikt ut mot vattnet.

Tack alla gäster för så fina presenter till Janne, vi hade att göra på söndagen. Tack alla för att ni ville vara med och fira Janne på hans stora dag. Det är gästerna som gör festen!

• 2018-05-09, 20:49
  • 15

Innehåller annonslänkar till Ellos

Just nu är vi uppe på Taket på OGBG i Göteborg. En av Göteborgs mysigaste takterasser. Älskar takterasser och här har du en magisk utsikt nere vid hamnen i Göteborg.

Vilken dag, det är verkligen sommarvärme och jag har precis varit på möte med marknadschefen på Ellos. Vilket inspirerande möte, nu händer det grejer kan jag lova.

Finns inget som är så kul med mitt jobb som att träffa inspirerande människor.

Nu tar vi en välbehövd paus här uppe på Taket och sedan blir det det allra sista till min bok. Kan nästan inte tro det är sant, men nu närmar vi oss i mål.

Blusen finns HÄR.  Den har precis kommit in så kolla upp den! Snygg till vitt i sommar.

• 2017-05-31, 15:10
  • 16

Adlinks för Ellos och Clarks

(Koden som stod innan gällde endast igår tyvärr, men tror fortfarande dessa toppar finns kvar!)

Nu finns den söta spetsblusen som är en utav mina favoriter även i svart. Det finns två band med men jag har den alltid utan och sätter nedanför axlarna. Banden knäpper man enkelt av med knappar.

Den vita HÄR. Svarta HÄR.  Ganska likt one size i storlek, 40 funkar som 38. Inte så genomskinlig, jag har endast BH eller bandeau under.

Underbara ljusa, slitna jeans med blommor HÄR Normal i storlek, jag har M för jag vill inte ha för tight, tycker alltid det är snyggare om de inte sitter slim.

Svarta spetstoppen hade jag i helgen efter vi varit ute med båten, vi gick bort till en utav Göteborgs mysigaste takterasser. TaKet! Gå dit om ni är i Göteborg, magisk utsikt och härlig stämning. Ligger nere vid stenpiren.

Solglasögon Celine

Min snygga hunk.

Jag älskar mysiga takterasser där man bara kan ta något gott att dricka och titta på utsikten eller solnedgången.

Hoppas det blir fint väder till helgen så vi kan gå hit igen. Göteborg är underbart nu när sommaren är här. Så glad att Janne bor mitt inne i stan.