• 2019-03-25, 21:37
  • 5

Kör ni ut mot öarna mot Key West ska ni inte missa alla vackra stopp på vägen. Samma som när vi bilar ner mot Italien och kör genom Tyskland och Österrike. Det finns ofta mycket fint att se på vägen som man kanske inte vet om.

Islamorada skrev jag om förra året och ni är många som upptäckt detta lilla paradis när ni kör ner mot Key West. Det finns ett par hotell men vi har bara stannat för lunchstopp, missa inte den magiska stranden Morada bay! Som en saga man kliver in i.

Här kan man luncha, bada, sola i de sköna solstolarna, det spelar skön musik, ibland är det bröllop nere vid vattnet. Vi äter alltid lunch på Fish Company som ligger precis bredvid. Igår hade de en trubadur mitt på dagen, solen stekte och det var så härlig stämning. En kall öl och en god ceasarsallad.

Efter ett par timmar körde vi mot Key West! Vi ska stanna här två nätter och i morgon kör vi uppåt mot västra sidan Florida.

Nu är klockan 16.30 här och vi har precis kommit tillbaka till hotellet efter en heldag på stranden. Ikväll blir det solnedgången vid sunset pier och sedan gomiddag. Ni kan se massor med film på instastories, så kul att ni är så många som följer mina stories.

Puss och kram!

2019-03-25 Johanna Toftby , ,

• 2018-04-03, 17:48
  • 24

Hoppas ni haft en fin påsk, jag har en grej på gång här angående just påsk, missa inte det. Jag gillar påsken för det är kravlöst och skönt med flera dagar ledigt.

Här är det förmiddag och vi har ätit en sen frukost efter jobb vid datorn ett par timmar.

Jag hoppas ni inte tröttnar på mina semesterbilder, haha det är ju ett gäng kvar och vi är inte på väg hem än på ett tag. Nu i veckan kommer det däremot lite annat här på bloggen, det är lättare att “jobba” när vardagen efter påsk är igång och Sverige fungerar efter långledigt.

Vi är tillbaka i Miami sedan i lördags och bor på ett hotell som heter Marseille och ligger på Collins/17 Det är supermysigt! Vacker pool, lummigt och mysigt och vi bor precis på stranden så där har vi egna solstolar.

Vi har varit på stranden och tagit det lugnt, tjejerna älskar sola och bada så vi har verkligen njutit dessa dagar. Efter en kryssning behöver man vila upp sig, haha.

Igår däremot hämtade vi vår Mustang Cabbe som vi ska ha i 10 dagar här i Florida. Så kul att åka runt och få se mer. Janne är ett Floridaproffs och har varit här en del och van att köra mycket så igår drog vi ut på en roadtrip!

Vi åkte ner mot Florida Keys och stannade först på Key Largo och sedan Islamorada. Åh, vilket paradis. Vi åt en god lunch och strosade runt i området. Väldigt vackert och alla fotade som galningar.

Vi kommer åka ner och bo i Key West om några dagar, det är vårt nästa stopp. Den här utflykten var en dagstur för att åka runt och se lite mer.

Sitta här i hamnen, känna lugnet mot allt som händer på Ocean Drive var underbart. Gillar både och men skönt med kontraster. Vi satt länge här och ni kommer inte bli besvikna om ni åker hit. Så härligt atmosfär.

Självklart en Key lemon pie! restaurangen hade vunnit pris för sin goda paj och vi var eniga, den var grym!

Kul att den låg i en stor kopp, inte så söt som de flesta kan vara.

Här är vi på Morada Bay. Också ett måste om ni åker igenom Islamorada.

Vi tänkte även bada då vi hittade en liten strand i samma område men en bit bort, gissa min reaktion när vi kom fram till skylten.

Haha vi har allt på film för tjejerna skrämde livet ur mig när vi gick i och de sa de såg något stort under vattnet.

Nix, här blev det inget bad även om det allt var lite spännande.

Här är mitt kontor idag, jag har suttit och jobbat hela förmiddagen och ska ner till de andra på stranden nu. Om ett par timmar blir det shopping på Sawgrass mills och i kväll NHL-match mellan Florida Panthers och Nashville!

Gissa om Janne älskar gå på NHL, men vi tycker det ska bli kul! Detta är vår första NHL match så vi är taggade.