• 2020-01-07, 10:00
  • 1

God morgon från Österrike! Här ska vi ska snart snart upp i backen, solen skiner och ingen vind alls, helt underbart! Resan ner gick bra igår men våra väskor hann inte med flyget i Frankfürt pga förseningen, men nu kom de till hotellet så det gick ändå bra. Hotellet vi bor på heter Das Marent i Fiss, åh det är så fint hotell, inredningen precis i min smak, lugnt, skönt och modernt.

Måste tipsa er om en god smoothie nu när det inte är så mycket sol hemma i Sverige, den piggar upp och har massor med C-vitamin. Mamma tipsade mig om den för några år sedan, den är god och nyttig.

DSC_0373

Solskenssmoothie med exotiska frukter 2 port (ställ i kylen om det blir över så har du en efter jobbet eller träning)

2 apelsiner -skär bort allt det vita så bara köttet finns kvar
3 dl frysta frukter -Papaya, ananas, mango (jag köper frysta som finns i portionpåsar)
1 msk kokos
1 msk riven färsk ingefära
1 msk kokosolja
4-5 dl vatten  -Ju mer vätska, desto mer som juice. Vill man ha kraftigare tar man mindre. Men denna tyckte jag passade mer som juice. Byt ut mot kokosmjölk om du vill ha fluffig smoothie eller milkshake som mättar.

Har du nyponpulver? Gurkmeja? Ta en 1 tsk av varje så får du ännu mer nyttigheter.

Mixa ihop allt ordentligt.

DSC_0378

DSC_0380

DSC_0385

Smoothie som piggar upp i mörkret, inte bara massa C-vitamin, den är även läskande.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2018-04-30, 18:22
  • 18

Ni vet att jag älskar bra produkter för kropp och själ, det inre och yttre hör ihop. Våren är här och jag vet att man kan känna sig vårtrött och behöver boosta kroppen.

Nu får ni pangpris på mitt vårpaket som innehåller Magnesium, Betakaroten och premium laxolja. Ord pris 677kr men nu betalar ni endast 499kr för alla tre!

Du beställer mitt vårpaket HÄR!

Magnesium vet ni vid det här laget hur viktigt det är att vi får i oss, har skrivit flera gånger om det här bland annat HÄR där ni kan läsa mer.

Sover du dåligt eller svårt att somna? Får du ofta kramp eller lider av migrän? Då ska du börja äta magnesium, känner du dig nedstämd så påverkar det även den mentala delen. Kroppen blir lugn. 

Läkare rekommenderar att vi äter magnesium för vi får inte i oss den viktiga mineralen annars.

Vi äter det varje kväll, sover så bra sedan jag började med magnesium och i är så många läsare som hör av er om att ni mår bättre sedan ni började med det.

Laxolja med omeg 3,6 och 9 är bra för hjärta och hjärna, rätt sorts fett är livsviktigt, studier har visat att just fiskolja kan hålla oss friska, förebygga sjukdomar och minska eller lindra besväret hos dem som drabbats av någon sjukdom. 

Omega 3 är bra för hälsan hos hjärtat och kärlen och kan rent av sänka blodtrycket. Vet att flera läsare frågat om blodtryck. Jag hade högre för några år sedan men fick ner det när jag blev av med stressen och började äta vitaminer, ökade även motionen. 

Betakaroten bidrar till att behålla en normal hud och ger en fin färgnyans när solen kommer fram, bra naturliga källor som morötter, ägg, mjölk och gula grönsaker. Innehåller 50mg betakaroten per kapsel.

Jag äter betakaroten även för att det är ett förstadium till vitamin A vilket innebär att kroppen kan omvandla betakaroten till vitamin A när den behöver det.

Vi behöver solen och måste vistas i solljus men sola med måtta, smörja alltid in dig och bränn dig inte.

HÄR hittar du mitt vårpaket med Magnesium, betakaroten och laxoljan.

Ord pris 677kr men nu betalar du endast 499kr för alla tre så det är ett riktigt bra erbjudande!

Jag älskar grönsaker och äter massor, det finns ingenting som slår färska grönsaker för hela din kropp men äter även viktiga mineraler och vitaminer som vi inte får i oss i den vanliga kosten.

Önskar er en riktigt fin Valborg, tänk att vi äntligen går in i maj!

 

 

 

  • 2014-12-18, 08:30
  • 3

Ofta när man pratar om träning så handlar det mycket om muskler och man glömmer bort att även skelettet spelar en stor roll i att bli starka. Löpning och styrketräning är exempel på bra aktiviteter för att stärka skelettet. Att motionera regelbundet hela livet kan bromsa bennedbrytningen som sker naturligt när man åldras.
Spontant när man tänker på skelettet så tänker man på att få i sig kalcium.
Kalcium är ett måste för att bygga starka ben men för att kroppen ska kunna ta upp kalcium behöver vi också vitamin K2 och vitamin D. D-vitaminbrist är något som vi har lite dåligt av i vårt solfattiga klimat tyvärr. Jag fyller gärna på med lite vitaminer varje dag till en bra balanserad kost.

På bilden nedan som kommer från International Science and Health Foundation visar hur bentätheten ser ut i olika åldrar. Man bygger benstommen fram till en viss ålder men sen försämras detta drastiskt, och tyvärr mest för kvinnor.
Omfattande studier (Rotterdamstudien 2004 och Kvinnostudien 2009) visar att vitamin K2 kan bidra till att minska kalciumet i kärlväggarna och samtidigt öka tillförseln av kalcium till skelettet.

graf_beskorhet

Det finns två olika K-vitaminer.
1. Vitamin K1 som vi får i oss i normal kost, som bidrar till blodets normala koagulationsförmåga.

2. Vitamin K2 som vi inte får i oss i kost eller producerar tillräckligt själv. Vitamin K2 behövs för att skelettet ska kunna ta upp kalcium och bygga starka ben i stället för att kalcium är fritt i blodet och sätter sig i kärlväggar och skapar åderförkalkning.

Swiss Clinic som vi samarbetar med har lanserat Swiss Vitals för att bygga starka ben!
Swiss Vitals innehåller Vitamin K2, Vitamin D3 och Kalcium)

Nu får ni ta del av ett lanseringserbjudande med 50% rabatt.
Köp Swiss Vitals på idag så får du två månaders förbrukning för endast 199 kr.