Vad är det med dålig service på restauranger eller i butiker? Eller också är det ingen service alls. Förra helgen när vi var i Malmö och skulle gå ut och äta hade vi ingen aning om vart vi skulle gå men vi gick till ett ställe som såg trevligt ut. Kön växte och alla stod ute och huttrade vid skylten där man skulle vänta på hovmästaren. Paret som stod framför oss verkade som om dom hade stått en stund och började tröttna. Till slut gick vi därifrån.
Där var det inte ens dålig service, där var det ingen service alls. Jag tycker man åtminstone tittar, ger en blick åt gästerna som väntar att “vi kommer snart”. Säger hej i alla fall. Men nop. Nästa ställe, Jospers restaurang var det helt tvärtemot. Vilket ställe! Bra hela vägen.
Oftast är det bra service men ibland fattar jag inte. Alla kan ha dåliga dagar. Det kan vara stressigt, kaos med folk. Det är inte det jag menar utan det där nonchalanta, släpar benen efter sig och helst vill stänga. Tänk om man tex sällan är ute, har skaffat barnvakt och får dåligt bemötande eller usel mat. Man går inte tillbaka. För det är så svårt att ge det stället en andra chans.
Hade jag varit krögare och haft personal som inte bryr sig om gästerna hade den personalen fått gå direkt.
Bilden ovan har inget att göra med veckans krönika som ni hittar i GT HÄR.
Även i butiker. Vissa tjurkärringar som knappt vill hälsa, några som det står i pannan- JAG HATAR att jobba här, vill helst inte ha kunder alls. Man känner sig nästan besvärad som kund för att man gick in i butiken.
Sedan finns det helt underbara människor. Ex all personal på Coop Extra i Skövde. Dom är helt fantastiska. Alltid glada, alltid pigga och alerta. Positiv energi i hela butiken. Tjejerna på lilla söta butiken Kaffe Record. Alltid super! Den yngre killen på Hennings i Skövde. Sprudlandes glad. Även några på Willys samt deras ägare i Skövde. Stort leende och jag ser att dom tar väl hand om kunderna. Mycket äldre som handlar och får fin hjälp.
Restaurang Caleo i Gbg. Alltid, varje gång lika trevlig personal. Trevlig service från början till slut. Även Farellis, Bee bar. Personalen på Hedens guld, vi har varit där flera gånger nu. Superproffs. Man kan nämna så många bra ställen som är värda att nämnas och jag ska försöka komma ihåg att tipsa er på flera ställen som vi ofta går tillbaka till.
Heja er som ger det där lilla extra så att man vill komma tillbaka om och om igen.
Dags att fixa ordning här, körde ett Bodypass på Gymmet med Marilyn så nu är vi lagom trötta och mosiga. =)
kram Johanna